Volker Bertelmann alias Hauschka, zvočni mag, ki klavir preparira v generator eksperimentalne plesne glasbe in na raznovrstne načine ruši meje med sodobno klasiko, elektro-akustičnimi eksperimenti ter popularno glasbo, prihaja na svoj prvi nastop v Sloveniji, le slab mesec po izidu svojega novega albuma What If za založbo City Slang.
Volkerjevo igranje ne stremi k puristični akademski popolnosti, temveč nanj v enaki meri kot klasična glasba vplivata sodobna elektronika in celo tradicionalni indonezijski gamelan. Zahvaljujoč njegovim posegom klavir ustvarja tako ritem kot melodijo. Hauschka vsake toliko uporabi tudi raznolika neklavirska zvočila, od električnega basa ali sintetizatorja do akustičnih glasbil, kot so godala in vibrafon. Korenine njegovih vinjet ritmičnega zvoka in mirnih balad segajo do vzhodnoazijskih harmonij, minimalizma Reicha, Glassa, Nymana idr., pa tudi Satieja ali Ravela.
Pretekli leti sta bili pri Hauschki v znamenju filmske glasbe – med drugim sta bila z ameriškim pianistom Dustinom O’Halloranom z glasbeno spremljavo za filmsko dramo Lev: dolga pot domov nominirana za zlati globus in za oskarja –, zdaj pa je nastopil čas za po njegovih besedah njegovo najradikalnejšo zvočno stvaritev doslej. Kaj če bi naši otroci živeli na Marsu? Ali če bi vsak od nas doživel tisoč let?
Naslovi pesmi na novi plošči What If se poigravajo s temi vprašanji in jih filtrirajo skozi zvočni spekter, ki sega od visokohitrostnih posnetkov na programiranem klavirskem avtomatu do vesoljskih del z Moog basom in inovativno prepariranimi beati. Oziroma kot o svoji novi mojstrovini pravi Hauschka: “Imel sem idejo za album, ki je na nek način izjava o svetu, v katerem živimo in v katerem odraščajo moji otroci. What If se ukvarja z utopičnimi koncepti in ugiba, kakšen bo svet čez 30 let. Album skuša ozaveščati o določenih temah, a ga nisem želel preveč obtežiti. Gre bolj za zelo igriv način soočenja z našimi perspektivami.”
Organizacija: Kataman in Kino Šiška.