projekcija dokumentarnega filma režija: Jörg A. Hoppe, Klaus Maeck, Heiko Lange (HD, 92 min.) B-MOVIE je dokumentarec o glasbi, umetnosti in kaosu v divjem Zahodnem Berlinu iz osemdesetih – v obzidanem mestu, ki je postalo ustvarjalni talilni lonec za posebno vrsto sub- in pop-kulture in kot tako privabljajo tako iznajdljive diletante kot svetovno znane zvezdnike.
projekcija dokumentarnega filma
režija: Jörg A. Hoppe, Klaus Maeck, Heiko Lange
(HD, 92 min.)
B-MOVIE je dokumentarec o glasbi, umetnosti in kaosu v divjem Zahodnem Berlinu iz osemdesetih – v obzidanem mestu, ki je postalo ustvarjalni talilni lonec za posebno vrsto sub- in pop-kulture in kot tako privabljajo tako iznajdljive diletante kot svetovno znane zvezdnike. Pred padcem železne zavese je Berlin privabljal umetnike in zagovornike komune, skvoterje in hedoniste vseh vrst, ki so se tja prihajali igrat z ognjem. Pri tem ni šlo za dolgoročni komercialni uspeh, temveč za uživanje v sedanjem trenutku – za vznemirjenje – za tukaj in zdaj. B-MOVIE na podlagi večinoma še ne prikazanih televizijskih in filmskih posnetkov, fotografij in izvirnih intervjujev pripoveduje zgodbo o življenju v razdeljenem mestu, v kulturnem vmesnem območju, kjer se je vse zdelo mogoče, v mestu, ki mu v Evropi ni bilo para. Film je hitropotezen kolaž zgodb iz divjega, a ustvarjalnega desetletja, ki se začne s punkom in konča s Parado ljubezni. Vse to v mestu, kjer so dnevi kratki in noči neskončne. Govorimo o času, ko je bil Berlin kot film b-kategorije – pisano cenen in kičast, ogrožen in nametan skupaj, tesnoben in ambiciozen, prežuran in nažgan, zadet in zasvojen, pijan, zadrogiran in – pač zelo poseben.
VSEBINA
Mark Reeder – glasbenik iz Manchestra – leta 1979 pri 21 letih zapusti legendarno sceno benda Joy Division in prispe v Zahodni Berlin. Sprva ga navduši nemška elektronska glasba, a ko razišče urbano džunglo v razdeljenem mestu, ugotovi, da je njegova dinamična napetost kot naročena za gojenje umetniške avantgarde, v kateri se mešata podtalje in popularna kultura. Reeder je kmalu v središču dogajanja – je zastopnik glasbene založbe, roadie, redar, glasbenik, manager, glasbeni tehnik in celo igralec v kratkih in celovečernih filmih. Vznemirljiva berlinska scena je vedno v teku, v prepletu talentiranih ustvarjalcev in nenehno spreminjajočih se konstelacij se kar naprej pojavljajo novi bendi, ki jih je treba požirati.
Reeder – kot junak za en dan, o katerem je nekoč pel David Bowie – se sreča z vsemi. Med tistimi, ki jim uspe, najdemo najuglednejše režiserje, glasbenike, pisatelje in fotografe. Potem pa, ko se sredi osemdesetih začne vse izgubljati v mainstreamu in razpade tudi Reederjev bend, prevzame vodenje nekega bara in, da lahko preživi, sinhronizira pornografske filme, poleg tega pa nevede producira prvi in zadnji vzhodnonemški indie rock album. Neizogiben pa je že naslednji veliki hit – acid house in tehno, zadnji glasbeni izum prejšnjega stoletja je pripravljen za zagon. Reeder se znajde med dobrimi 100 udeleženci prve Parade ljubezni, pozitivnih glasbenih demonstracij na glavni ulici v mestu – Kurfürstendammu. Le nekaj mesecev pozneje Zahodni Berlin postane zgodovina.
Po projekciji filma vas vabimo, da se udeležite pogovora z našim posebnim gostom, Markom Reederjem, ki ga bo vodil Gregor Bauman.