CoFestival – Mednarodni festival sodobnega plesa Premiera predstave in otvoritev festivala FB dogodek> 15 let po premieri plesne uspešnice 1:0 (SNG Opera in balet Ljubljana, Glej, 2000) se je reprezentanca izvirne zasedbe Fičo baleta odločila narediti plesno, nogometno in osebno introspekcijo in preveriti, kako gibka so še vedno njihova telesa in ali so po vsem
CoFestival – Mednarodni festival sodobnega plesa
Premiera predstave in otvoritev festivala
FB dogodek>
15 let po premieri plesne uspešnice 1:0 (SNG Opera in balet Ljubljana, Glej, 2000) se je reprezentanca izvirne zasedbe Fičo baleta odločila narediti plesno, nogometno in osebno introspekcijo in preveriti, kako gibka so še vedno njihova telesa in ali so po vsem tem času še sposobni ustreznega plesno-nogometnega napada. Predstava 1:0 je klasičen baletni sentiment in njegovo gracioznost sprostila z nogometnim humorjem in ironijo, zasedba pa je v pregovorno bajeslovnost in pravljičnost baletne klasične literature vnesla športno štoserstvo, ki ga je sama v tem resnobnem miljeju nekolikanj pogrešala. 1:0 predstavlja enega zadnjih šarmantnih plesno-gledaliških golov 90. let, kakršni so bili značilni za scensko mladost prvih let nove države in za takratno izjemno priljubljenost plesnega gledališča. Gledalci bomo videli, ali nam bo tudi humor 2:0 lahko zabil kakšen dober plesni gol.
Jeseni 1999 je Goran Bogdanovski, član baletnega ansambla Opere SNG Ljubljana, s kolegi Gregorjem Luštkom, Damjanom Mohorkom, Dejanom Srhojem in Goranom Tatarjem napovedal svoj koreografski prvenec z naslovom 1:0, ki ga je skupaj z Opero produciralo Gledališče Glej. Januarja 2000 je bilo vse nared in zgodila se je premiera. Predstava 1:0 je klasičen baletni sentiment in njegovo gracioznost sprostila z nogometnim humorjem in ironijo, zasedba pa je v pregovorno bajeslovnost in pravljičnost baletne klasične literature vnesla športno štoserstvo, ki ga je sama v tem resnobnem miljeju nekolikanj pogrešala.
1:0 predstavlja enega zadnjih šarmantnih plesno-gledaliških golov 90. let, kakršni so bili značilni za scensko mladost prvih let nove države in za takratno izjemno priljubljenost plesnega gledališča. Gledališče Glej je takrat predstavljalo azil takšnim poetikam (Betontanc, Grejpfruit, Tomaž Strucl idr.). Posamezne klasične baletne sekvence iz predstave z nogometnimi nanosi delujejo kot nekakšni duchampovski brki na portretu Mone Lize − kot popularna apropriacija t. i. visoke umetnosti. Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo tudi institucija baleta doživela komično posodobitev in sprostitev.
Zaradi nerazumevanja takratnega vodstva ljubljanske operne hiše je uspešnica 1:0 v svoji zasedbi povečala število samozaposlenih, da bi lahko s predstavo gostovala doma in po svetu. Z njo je Fičo balet navduševal občinstvo na več kot 50 ponovitvah po Evropi in državah nekdanje Sovjetske zveze, članom skupine pa je omogočila vstop v mednarodni kontekst sodobnega plesa.
GORAN BOGDANOVSKI. Plesalec, koreograf in plesni pedagog Goran Bogdanovski je začel plesati v baletnem ansamblu SNG Opere Ljubljana leta 1989, član baletnega ansambla pa je postal leta 1991. Že v 90. letih je svoje delo v matičnem ansamblu redno kombiniral z sodelovanjem v različnih produkcijah takratne t.i. neodvisne gledališko-plesne scene. Leta 2001 se je zaradi ponudb, ki jih je predstava 1:0 dobivala po Sloveniji, regiji in tujini, odpovedal članstvu v tej instituciji in postal samozaposlen na področju kulture. Od takrat je skoreografiral preko 20 projektov, poučeval v različnih plesnih kontekstih doma in v tujini ter s svojom delom obredel pretežen del Evrope, Rusije, ZDA in Azije, hkrati pa sodeloval tudi pri optimizaciji lokalnih in regijskih pogojev za umentiško plesno delo. Leta 2002 je odprl in vodil vadbeni sodobno-plesni prostor v Kinu Šiška ter ga v sodelovanju z Asociacijo in Mestno občino Ljubljana pomagal pripeljati do prenove v Center urbane kulture. Leta 2003 je s partnerji vzpostavil prvo slovensko sodobno-plesno platformo Gibanica. Leta 2006 je bil med ustanovnimi člani balkanske regijske plesne mreže Nomad Dance Academy, ki je v naslednjih letih s svojimi izobraževalnimi programi dodobra spremenila regijski plesni zemljevid in balkanski ples približala mednardonemu prostoru. Bil je med pobudniki festivalskih edicij, ki so pripeljale do CoFestivala. V letih 2010-12 je lansiral Mrežo sodobnega plesa, ki je sodelovala pri ustanovitvi prvega javnega zavoda za sodobni ples v Sloveniji – Center sodobnih plesnih umetnosti (CSPU); tega je ena Vlada RS ustanovila 7.7.2011 ter druga ukinila 23.8.2012.
Selektor: Goran Bogdanovski
Izbrana vrsta: Dejan Srhoj, Goran Tatar, Damjan Mohorko, Goran Bogdanovski
Zlata rezerva: Gregor Luštek
Strateg: Slobodan Maksimović
Strokovnjak: Rok Vevar
Tehnična ekipa: David Cvelbar in Borut Čelik
Produkcija: Fičo Balet
Koprodukcija: Kino Šiška, NOMAD Dance Academy Slovenija, CoFestival
Predstavo so omogočili: Mestna občina Ljubljana in Program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije v okviru DANCE ON, PASS ON, DREAM ON
Sponzor: NZS – Nogometna zveza Slovenije
Posebna zahvala: Tomaž Klemenčič, Dare Radulovič in ND Ilirija 1911, Miša Zupančič, Boris Mikšič in Studio Mi, Irena Pivka, Sandra Anais, IGRA I2R d.o.o., Irena Vrtačnik Dujič, Boris Ferenčak in Šport Ljubljana
Trajanje: 60 min
Organizacija/Organisation: Fičo Balet, Kino Šiška in NDA.