Ples/gledališče

29. 11. 2016

Albert Quesada: SOLO NA BACHA IN GLENNA

CoFestival – Mednarodni festival sodobnega plesa Plesni solo FB dogodek> V zadnjih petdesetih letih so na polju sodobnega plesa naloge, navodila in partiture, oblikovane v različnih znakovnih sistemih, v obsežnem delu začele nadomeščati pristojnost koreografove vednosti in njegovega stila, konceptualna umetnost, ki je potegnila enačaj med predmetom, njegovo reprezentacijo in jezikom, ki ga analizira in

CoFestival – Mednarodni festival sodobnega plesa

Plesni solo
FB dogodek>

V zadnjih petdesetih letih so na polju sodobnega plesa naloge, navodila in partiture, oblikovane v različnih znakovnih sistemih, v obsežnem delu začele nadomeščati pristojnost koreografove vednosti in njegovega stila, konceptualna umetnost, ki je potegnila enačaj med predmetom, njegovo reprezentacijo in jezikom, ki ga analizira in reflektira, pa je postala integralni del sodobnoplesne umetnosti. Plesalec in koreograf Albert Quesada je v svojem virtuoznem Solu na Bacha in Glenna Bachove Goldbergove variacije (1742) v izvedbi kanadskega pianista Glenna Goulda združil s pianistovimi razlagami lastnega interpretacijskega postopka (intervju iz leta 1981) in jih uporabil kot koreografsko partituro. V predstavi gre za figurativno in konceptualno sintetičen pristop k plesnemu solu, ki naredi korak naprej od zdaj že legendarne plesne interpretacije istih Variacij v izvedbi Steva Paxtona. 

Albert Quesada, študent bruseljske plesne akademije P.A.R.T.S., je Solo na Bacha in Glenna razvijal v letih od 2005 do 2008, nadaljeval pa ga je v proceduralnem projektu Solo na Bacha in Goulda (2009), v katerem je partituro sola prepustil umetniškim postopkom in odločitvam dveh drugih plesalcev. Tako je svoje plesno delo podvrgel konstitutivnemu razlogu za vstop proceduralnosti v ples: ustvarjanje egalitarnega polja umetniške participatornosti, pri kateri avtorstvo ni več stvar hierarhičnih struktur moderne ali sodobne kulturne produkcije. Gre za diseminacijo in z njo tudi predrugačenje tistega, kar tradicionalen umetniški kontekst razume kot original.

Za Quesado bi lahko rekli, da razvija tradicionalno partnerstvo med klasično glasbeno literaturo ter kompozicijskimi in konceptualnimi pristopi k sodobnemu plesu in umetniškemu plesu nasploh. Navsezadnje se je izobraževal na bruseljski plesni akademiji P.A.R.T.S. pod vodstvom koreografinje Anne Terese de Keersmaeker, ki danes velja za mojstrico te umetniške poroke. Pri tem je impresivna Quesadova izjemna gibalna muzikalnost, virtuoznost in njegovo konceptualno izzivanje tradicije.

Preden je bil sprejet na plesno Akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju (2004−08), je Albert Quesada študiral filozofijo in medijski inženiring v Barceloni. Že med študijem je poučeval ples in bil dejaven pri improvizacijskih plesnih dogodkih v Bruslju. Plesal je v skupini ZOO – Thomas Hauert in delal z Benjaminom Vandewallejem. Poleg koreografskega in plesnega dela Quesada ustvarja plesne videe. Po seriji solov je ustvaril skupinske koreografije Slow Sports (2011) in Wagner & Ligeti (2014).

Koreografija/Choreography: Albert Quesada
Izvedba/Performed by: Albert Quesada
Glasba/Music: Neobjavljeni posnetki iz snemanj Bachovih Goldbergovih variacij v izvedbi Glenna Goulda iz leta 1955, intervju z Glennom Gouldom o dotičnih snemanjih, posnet leta 1981/Outtakes of recordings from Glenn Gould’s Goldberg Variations by J. S. Bach, 1955. Interview with Glenn Gould about his recording on 1981 of J. S. Bach’s Goldberg Variations Produkcija/Produced by: Albert Quesada & P.A.R.T.S.
Hvala/Thanks to: Mårten Spångberg, Salva Sanchís

Trajanje/Duration: 26 min

Organizacija/Organisation: Kino Šiška & NDA

Predvaja se…