Ples/gledališče

07. 12. 2020

Kino Šiška

Zavezano

spletni prenos žive kompozicije preko Kino Šiška YouTube kanala

Na odru Katedrale bo zaživela živa kompozicija, ki jo je zasnovala Katja Legin v sodelovanju ter v izvedbi s povabljenimi umetnicami in umetniki Nino Rajić Kranjac, Zalo Dobovšek, Brankom Hojnikom, Jurijem Konjarjem ter Tomažem Gromom.

LINK DO NEPOSREDNEGA SPLETNEGA PRENOSA

“-Midva sva pršla na oder, prvič sva se vidla takrt. In sva pršla na odr in sva se prklonila. Mogoče
je on clo neki reku.. in pol sva tm stala in nardila nč. shit. To se nisva nč zmenla, tko je blo.
– kok časa?
– celo.. cele pol ure
– Cel špil?
– ja, cel špil. In nisva nardila nč, ne on ne jz …
– k jz sem skoz čaku.. sm prov razmišlu kwa bo zdej kwa bo zdej. Če jz nardim to..sm hotu dvignt kontrabas, pa sm reku ma ne, bom še mal počaku. Ko sem pa enkrat mal preveč počaku, pa nism več mogu. Enostavno sm friznu. In nism več najdu razloga za …
– Karkoli
– ja..čez sem šel čez to. In pol sva stala.
– in je blo neprijetno (tišina)
In je blo pol kr neprijetno ja. Men je blo kr neprijetno ker sm skoz razmišlu o tem da … o tem trenutku ko bi še lohk, ampak je šlo čez. Sm reku o shit zdle… zdej pa smo tle. Klele gledam ta folk in oni mene in vsi vemo da.  to je to. Da ne bo več. Tko se mi je zdel.”

“Z Nino Rajić Kranjac, Zalo Dobovšek, Brankom Hojnikom, Jurijem Konjarjem in Tomažem Gromom sem se namenila pogovarjati o instantni kompoziciji. Zanimalo me je slišat njihova razmišljanja, mogoče skupaj improvizirat, komponirat.

29.sep sem se dobila z Zalo. To je bil prvi pogovor. V čem vidiš potencial plesne/odrske improvizacije? Razmišljali sva, ali bi lahko Zala v dogodku instantne kompozicije sproti beležila svoje impresije/misli. Naslednji dan sem se o njegovih izkušnjah v improvizaciji pogovarjala s Tomažem, čez kakšen teden tudi z Jurijem. Jurij je z mano delil svojo zgodbo, ki se začne v sezoni 2010/11. Zgodba je name naredila močan vtis. Ostala je z mano. Čez nekaj dni sem na sestanku za nek drug projekt začela razmišljat in govorit o ljudeh, ki so bili zame na moji ustvarjalni poti pomembni. Tudi ti ljudje so ostali v naslednjem obdobju z mano.

24. okt sem celi ekipi poslala mail s predlogom, da vsak od njih pripravi kratko kompozicijo, ki na umetniški način artikulira njihova trenutna zanimanja. V telefonskem pogovoru o tem predlogu je Jurij izrazil željo, da bi v svoje delo vključil Zalo. 5. nov sem se slišala z Brankom. Razmišljala sva o praznih prostorih, odsotnosti. Odločil se je, da bo povabil Gregorja (Zorca), da skupaj naredita nekaj na to temo. V telefonskem pogovoru s Tomažem so se odprle podobne ali celo iste teme: odsotnost, praznina, telo/objekt v praznem. Naslednji dan sem imela skype pogovor z Nino o improvizaciji. Odplavali sva tudi drugam. Ena od tem je bila (samo)zaupanje v ustvarjanju.

Nina je omenila neprijetno izkušnjo njenega klavirskega koncerta. Dan potem sem izrezala izsek iz pogovora o prav tej izkušnji in ji ga poslala s predlogom, da nekako v svoj material vključi klavir. In petje.

V tistih dneh sem se po telefonu slišala tudi z Natašo (Živković). Spraševala sem jo o ljudeh, ki so bili pomembni na njeni poti (ona je bila namreč na mojem seznamu). Po telefonu sem govorila tudi z Jurijem. Povedala sem mu, da z njim povezujem fizičnost, telesnost, gibanje, ples. Naslednji teden sem poslušala posnetke pogovorov, ki sem jih posnela na temo improvizacije. Ugotovila sem, da izbiram izseke, ki so osebni, govorijo o življenskih zgodbah.

15. nov sem imela sestanek v Kinu Šiška v zvezi s tehnično platjo dogodka. Popoldan sem Branku poslala mail, da bi tudi z njim rada opravila pogovor o improvizaciji. Predlagal je naslednji teden. Nina mi je začela pošiljat materiale iz Vilniusa, lokacija na posnetkih je teater, kjer delajo predstavo. Pri predstavi sodeluje tudi Branko. Ko sem klicala Zalo, da bi jo vprašala, če je 7.12. prosta, mi pove, da sta z Jurijem ravno na izletu na Katarini. V ozadju slišim njegov glas. Čez kakšen teden sta se potem prvič srečala tudi v studiu in začela ustvarjalni dialog. Isti dan Nino prosim, da se slišiva, da bi lahko z nekom pregovorila ideje za dogodek v Šiški. Zala mi začne pošljat nabrane dokumentarne materiale.

21. nov po telefonu skupaj z ekipo v Vilniusu (Nina, Branko, Tomi) razmišljamo o naslovu in tekstu za najavo – o tem, kar zdaj pišem in kar ti zdaj bereš. In ker si tukaj zdaj, te lahko povabim, da se vključiš v stream 7. decembra, ko se bo tale zgodba zavezala.

Takrat bom povedala, kaj so mi Nina, Zala, Branko, Jurij in Tomaž povedali. Pokazala bom fragmente/kompozicije, ki so jih ustvarili.

Ob 21.30h krenemo na pot, v praznem Kinu Šiška. Preko ekrana in v živo.” – Katja Legin

Spletni prenos je brezplačen. 

Zasnova: Katja Legin

Avtorstvo in izvedba: Katja Legin in povabljeni umetniki: Nina Rajić Kranjac, Zala Dobovšek, Branko Hojnik, Jurij Konjar, Tomaž Grom

Umetniško svetovanje: Tomi Janežič

Izvršna produkcija: Petra Hazabent

Produkcija: Studio za raziskavo umetnosti igre

Koprodukcija: Kino Šiška

Projekt ZAVEZANO je sofinanciran s strani Mestne občine Ljubljana.

Predvaja se…