Vsako leto imamo 14. julija priložnost postaviti vprašanje o stanju med skupnim, zasebnim in javnim oziroma gmajno, trgom in državo. Vsako leto imamo na dan spletnih založb priložnost ponovno pogledati v oči kolegom glasbenikom, producentom, založnikom na glasbeni sceni in si jasno povedati, da obstaja alternativa kolektivnim organizacijam in principom uzakonjenega avtorskega prava. Nekateri želijo biti bližje svojim občinstvom in ne sprejemajo tržnega in potrošniškega imperativa. To je ustvarjalna gmajna.
Na ta dan pri založbi Kamizdat izdajamo tudi zbirko zvokov v serijalki Access Frame, ki letos nosi naslov Authority. Z izdajo povezan koncertni dogodek Kamizdat Rentgen: Access Frame: Authority & Netlabel Day ima močno mednarodno komponento in letos kot novost pripravlja mali mednarodni hibridni diskurzivni program z okroglo mizo na temo “Dan spletnih založb in ustvarjalna gmajna v 2024”. Lahko ji prisostvujete ob 19. uri, nadaljujemo s koncertom v živo, globalni javnosti in skupnosti pa bosta dostopna tudi preko spletnega prenosa na live.pretok.tv.
▂▂▂▂ LINEUP ▂▂▂▂
Okrogla miza: Dan spletnih založb in ustvarjalna gmajna v 2024 (Luka Prinčič, Konrad Behr, Set Hallström)
Lifecutter
Oka
Karmen Ponikvar
Kikiriki & Luka Prinčič
LIFECUTTER
Slovenski producent in multiinštrumentalist Domen Učakar alias Lifecutter, strasten predstavnik ekstremne elektronske glasbe, že od svojega prvenca Kamizdat leta 2015 raziskuje mejna zvočna področja med tehnom, industrialom, noisom, droneom in metalom ter ambientalno glasbo. Lifecutter je s svojim pristopom “power electronics meets blackened techno” oblikoval slovensko sceno in zavzema poseben položaj med svetovoma tehno in eksperimentalne glasbe. Igral je v različnih skupinah, med drugim v kultnem noise duetu Ontervjabbit. Od leta 2021 je s slovenskim techno čarovnikom Shekuzo tudi član industrial techno dua Warhorse. Slovenski kritiki Lifecutterja označujejo za “noisetehnsorcererja” (Radio Študent), “enega najbolj doslednih in slogovno razvitih glasbenikov ritmičnega elektronskega hrupa” (Mladina) in “enega glavnih protagonistov najtemnejših in najbolj hrupnih odtenkov domače tehno izraznosti” (Odzven). Sodeloval je z video in vizualnim umetnikom Iztokom Klančarjem ter sodobnim umetniškim duom P L A T E AU R E S I DU E . Leta 2018 je bil tudi član evropske platforme za inovativno glasbo in avdiovizualno umetnost SHAPE.
KARMEN PONIKVAR
Karmen Ponikvar je slovenska zvočna umetnica, performerka in raziskovalka na področju elektronske in elektroakustične glasbe. Navdihnjena z darom sluha in prakso poslušanja se zvoka loteva z raziskujočimi in radovednimi ušesi. Njen zvočni teren, ki ponazarja transmutacijo enega materiala v drugega, združuje stopljene fragmente sintetiziranih elektronskih zvokov in moduliranih terenskih posnetkov. Skupaj z Evo Mulej deluje tudi v dvojcu Lip Rouge. Trenutno študira zvok na Inštitutu za sonologijo v Haagu na Nizozemskem.
OKA
Oka (Eva Mulej) je vokalistka, producentka, performerka in zvočna umetnica. Njeno delo se giba med elektro-akustično, ambientalno in eksperimentalno glasbo s poudarkom na poetiki glasu. Raziskuje tonalne kvalitete melodij, besed in zvokov ter z različnimi akustičnimi inštrumenti, terenskimi posnetki in predmeti ustvarja intimen zvočni svet. Skupaj s Karmen Ponikvar deluje tudi v dvojcu Lip Rouge.
KIKIRIKI
Nina Farič alias KIKIRIKI že več kot desetletje ustvarja kot solo noise izvajalka. Osredotoča se na eksperimentiranje z živo produciranim zvokom večinoma analognih sintetizatorjev in naredi-sam elektronskih vezij. Velja za pravo regionalno noise tovarišico, poznavalko mnogih podtalnih obrtnikov in skupnosti, ki jim je v užitek ustvarjati izven konvencionalnega zvočnega spektra. Znana je po številnih sodelovanjih z zvočnimi umetniki (denimo iz vrst kolektivov RadioCone, Osmoze, Radarta, Cirkulacije²) ter po neprestanem nastopanju doma in v širši regiji (v Avstriji, Nemčiji, Nizozemski, Češki, Hrvaški, itd).
LUKA PRINČIČ
Luka Prinčič je glasbenik, oblikovalec zvoka in medijski umetnik. Ustvarja glasbo in zvočno umetnost, nastopa in na različne načine manipulira z novimi mediji od sredine devetdesetih let prejšnjega stoletja. Specializiran je za računalniško glasbo, izdelane funk ritme, potopitvene zvočne pokrajine, glasbo za oder in video ter eksperimente na področju digitalnih medijev.
Okrogla miza: Dan spletnih založb in ustvarjalna gmajna v 2024
Pred koncerti tokrat na Kamizdatov Netlabel Day uvajamo novost, in sicer skromen diskurziven program v obliki hibridne okrogle mize z naslovom “Dan spletnih založb in ustvarjalna gmajna v 2024” na kateri se bodo srečali Konrad Behr, Set Hallström in Luka Prinčič. Pogovor se bo vrtel okoli vprašanja, kakšno vlogo in pomen imajo danes, po več kot dvajsetih letih, licence Creative Commons za neodvisno glasbeno založništvo in širšo sceno.
KONRAD BEHR
Konrad Behr je medijski umetnik od leta 1999, glasbenik, VJ, DJ in radijski umetnik v različnih klubih in umetniških prostorih v Nemčiji in Avstriji. Že več kot 20 let vodi spletno založbo “Phonocake” in kurirano platformo za promocijo neodvisnih spletnih izdaj “clongclongmoo.org“.
SET HALLSTRÖM
Set Hallström je iniciator in glavni skrbnik “izvenplanetarnega sindikata” Basspistol, ki poleg možnosti objavljanja glasbenih izdaj nudi tudi druga spletna orodja in samo-gostujoče platforme neodvisnim glasbenikom.
Livestream: https://live.pretok.tv
▂ KAMIZDAT RENTGEN ▂
Kamizdat Rentgen je vpogled pod površino kože, pogled na meseni preplet kosti, mišic in živčevja, ki tvorijo raznolikost zvočnih teles. Gre za serijo večerov, s katero si pri založbi Kamizdat želimo vzpostaviti večjo prisotnost pustolovskih glasbenih ustvarjalk in ustvarjalcev, ki hodijo po terenu, na katerem pogosto ni še shojenih poti. Večeri so pogosto tesno povezani z novimi glasbenimi izdajami.
Produkcija: Emanat
Soorganizacija: Kino Šiška
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana