Velika vrnitev turških psycho-folk inovatorjev po razprodanem koncertu v Katedrali Kina Šiška leta 2022, a tokrat prvič po izdaji zadnjega albuma Aşk (Glitterbeat, 2023) in prvič v ljubljanskih Križankah.
ALTIN GÜN
Altın Gün so iz Amsterdama, a prihajajo iz različnih okolij. Bend so ustanovili leta 2016, od izida prvenca On leta 2018 pa navdušuje svetovno domišljijo z neizbrisno fuzijo, ki jih je pripeljala do nominacije za nagrado grammy za najboljši globalni album, po izidu drugega albuma Gece (2019). Skupina združuje psihedelični rock, deep funk, synthpop, kozmični reggae z bogato ter neverjetno raznovrstno tradicijo anatolske in turške ljudske glasbe.
Deset prelomnih skladb na albumu Aşk, posnetih z uporabo starodobne opreme in tehnik, predstavlja vizionarsko novo branje tradicionalnih turških ljudskih melodij in razkriva, kako te starodavne pesmi ostajajo večno odmevne in zrele za ponovno interpretacijo. Posledica tega je bujna vrnitev k zvoku anatolskega folk-rocka iz sedemdesetih let, ki je bil značilen za prva dva albuma.
Altın Gün, znani po svojih vrtoglavo hipnotičnih nastopih v živo, razsvetljujejo odre po vsem svetu, vključno z razprodanimi glavnimi turnejami v Severni Ameriki, Evropi in Združenem kraljestvu, skupaj z osupljivimi nastopi na vrhunskih mednarodnih festivalih, kot so Coachella (ZDA), Lowlands (NL), Primavera Sound (ES), Fuji Rock (JP) in Iceland Airwaves (IS). Od letos bo na tem seznamu tudi Druga godba.
Zasedba:
Erdinç Ecevit, vokal, klaviature; Thijs Elzinga, kitara; Jasper Verhulst, bas; Daniel Smienk, bobni, Chris Bruining, tolkala
MOVING AS A GIANT
Če bi bili Moving as a Giant iz Chicaga in ne iz Murske Sobote, tam ne bi potrebovali Haley Fohr aka Circuit des Yeux. Referenca je torej jasna kot beli dan, a to ne zmanjšuje vrednosti, še manj pa izvirnosti prekmurskega benda, ki je ljubiteljem alterrockovskih vsebin na domačih tleh spodnesel tla. Upamo si trditi, da je istoimenski prvenec Moving as a Giant (Kapa Records, 2024) nekaj najboljšega, kar se je zgodilo v slovenski glasbi zadnjih let, še posebej pa so nas v to prepričali njihovi nastopi v živo. Zato ni presenečenje, da so prav oni prva slovenska skupina, ki bo v istem letu nastopilla tako na showcase festivalu Ment kot na Drugi godbi, s pomembno razliko. Druga godba jim ponuja Križanke. Ne dvomimo, da bo trio, ki uporablja trde in enakomerne ritme, da nenehno redefinira svoj mastni in polni zvok, ves čas pa se kot edina stalnica predstavlja močan, globok in suveren ženski vokal, izkoristil priložnost ter nabril ušesa obiskovalk in obiskovalcev pred nastopom Altın Gün.
»Med subtilnimi melodijami in čistim noisom – surova muzika brez aditivov.« Borja Borka, Mladina
Zasedba:
Bojana Pejanović, vokal, kitara; Primož Kramberger, bas, synth; Martin Kramberger, bobni
SAAGARA
Karnatska oziroma južnoindijska tradicionalna glasba Drugi godbi ni neznanka kot tudi ne povezovanje tamkajšnjih glasbenikov z najboljšimi evropskimi jazzisti in improvizatorji. Tako se spomnimo izjemnega koncerta prvaka karnatskega saksofona Kadrija Gopalnatha in njegovega tria z legendarnim angleškim saksofonistom Evanom Parkerjem. Pisalo se je leto 2002. A če je bil takrat Parker spremljevalec, je Zimpel v vlogi glavnega igralca. Ta glasbeni kameleon iz Varšave, kot ga imenuje New York Times, dela z raznovrstno glasbeno paleto ter je snemal in nastopal z mački, kot so Ken Vandermark, Hamid Drake in Joe McPhee ter James Holden. S slednjim sta se ujela v folk-trans projektih, skozi katere sta razvijala živahen elektronski jezik. Zimpel ga je začel oblikovati že nekoliko prej, z rojstvom Saagare v začetku prejšnjega desetletja. Zdi se, da je ducat plus let sodelovanja prineslo vrhunec prav s Saagara – 3, izjemnim albumom, ki je lani jeseni izšel za Tak:til, podzaložbo Glitterbeat.
Starodavni ritual karnatske glasbe poslušalca prenaša iz enega stanja v drugo, v ples z elektronsko glasbo in njenimi tehnikami, beati in sintezo. Vse skupaj se razvija v kozmičnem transu; navdahnjena in brneča sopostavitev gostih indijskih ritmov z utripajočimi elektronskimi vzorci.
»Avenije za raziskovanje, ki se dotikajo minimalizma in dronov ter se osredotočajo na moč ritma.« – The Quietus
Zasedba:
Wacław Zimpel, klarinet, elektronika; Giridhar Udupa, gatam (tolkalo): Aggu Baba, kanjira (tolkalo); Raja, tavil (tolkalo); Mysore N. Karthik (violina)
Organizacija Zavod Druga godba v sodelovanju s CUK Kino Šiška.