Preberi

CoFestival 2020 – novembrski spletni festival in platforma (20.-25. 11. 2020)

04. 11. 2020

Zaradi omejitev spričo epidemije bo mednarodni festival sodobnega plesa CoFestival s kuratorsko temo “Ojačevalci glasov” izveden v dveh delih. Med 20. in 25. novembrom 2020 bo niz dogodkov potekal v spletni obliki, festival s predstavami v živo pa je prestavljen v april 2021.

Četudi ples ponavadi povezujemo z molčečim gibanjem telesa, sodobni ples v svojih dobrih primerih nikoli ni bil utišani podložnik. Vselej je imel svoj specifični glas. V razmerah in okoliščinah, ko se je zaradi pandemije politika pretvorila v koreografinjo, ko je razmaknila razdalje med telesi, preprečila dotik in ustvarila družbene partiture s telesnimi scenariji, kakršnim doslej še nismo bili priča, smo se na CoFestivalu odločili ples nastaviti »na glas«. Zelo naglas. Zdaj ko si v disciplinarnih koreografijah po mestnih ulicah znamo utelesiti delček svobode, kakor da bi udejanjali užitek v inventivnih plesnih partiturah, so nemara izpolnjeni pogoji, da lažje razumemo, kdo ali kaj so resnični ojačevalci naših glasov.

Festival tudi letos soproducirata in sokurirata Kino Šiška in Nomad Dance Academy Slovenija.

Sokuratorji: Irena Tomažin (gostujoča sokuratorica), Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Rok Vevar, Jasmina Založnik.

Natančen urnik bo kmalu objavljen tudi na festivalski Facebook in spletni strani ter Instagram profilu.
Facebook dogodek

CoFestival 2020 – novembrski spletni festival in platforma (20.-25. 11. 2020, splet)

Med 20. in 25. novembrom načrtujemo niz spletnih dogodkov: oglede filmov, predavanja in predstavitve, spletne prenose koncertnih predstav, delavnico in Atelje, izobraževalni program plesne mreže European Dancehouse Network. Poleg spletnih prenosov iz Kina Šiška bo sestavni del novembrskega programa tudi predstavitev dela Začasne kreativne platforme, ki jo sestavljajo tri skupine lokalnih prekarnih delavcev na področju umetnosti in kulture.

V CoFestivalovem programu so zgodovinsko referenčne umetnice in umetniki s področja sodobnega plesa stalnica. Letos smo med njimi izbrali dve izjemni umetnici, ki sta v svojem opusu v ples med drugim vpletali tuid specifične rabe glasu, dokumentarna filma pa na različne načine predstavljata njuna umetniška opusa.

Posvetili se bomo berlinski plesalki in performerki Valeski Gert. V dvajsetih letih preteklega stoletja so njene neobičajne pristope k plesu in mimu zabeležili v obliki kratkih nemih filmčkov, leta 1977 pa je nemški režiser Volker Schlöndorff ustvaril enourni dokumentarec Samo hec, samo igra – Kaleidoskop (Nur zum Spass, nur zum Spiel—Kaleidoskop) o njenem življenju in delu. Odkar jo je zgodovina v zadnjih desetletjih rehabilitirala kot eno glavnih plesnih umetnic Weimarske republike, se koreografinje in koreografi k njej izjemno pogosto zatekajo po inspirativno študijsko snov. Z nemško plesalko, performerko in koreografinjo Jule Flierl, ki se je zaradi dela z glasom podrobno posvečala delu Valeske Gert, se bomo pogovarjali o tej legendarni nemški umetnici.

Predstavili bomo tudi izvrsten dokumentarec Dih, ki se ga vidi (A Breath Made Visible, 2007) o življenju in delu Anne Halprin, ameriške koreografinje in plesalke, ki je letos praznovala svoj stoti rojstni dan in ki ji je sodobnoplesna zgodovina prav tako kot Valesko Gert šele v zadnjih letih uspela določiti ustrezno zgodovinsko mesto. Ker je poglavitni del svojega življenja preživela v plesni skupnosti San Francisca, je bila zelo dobro znana izključno umetnicam in umentikom samim,  posebej tistim, ki so se njej zatekali po plesna znanja, manj pa širšemu občinstvu. V zadnjih dveh desetletjih se je to spremenilo. Za naš regijski kontekst je še posebej pomemben podatek, da je njen ansambel leta 1963 s svojimi neo-avantgardnim plesnim delom nastopil v Zagrebu na Glasbenem bienalu in prav ogled njene predstave je zagrebškega umetnika Toma Gotovca privedel do odločitve, da se bo v življenju ukvarjal s performansom.

V novembrskem delu našega spletnega CoFestivalskega programa smo povabili v goste bolgarskega umetnika in performerja Iva Dimcheva, ki ga domača sodobnoplesna javnost dobro pozna vse od njegovega prvega nastopa v Ljubljani, ko je na Mladih levih leta 2006 predstavil svoje legendarno delo Lili Händel (2004). Ivo Dimchev je izvrstna sodobna rima grotesknim plesnim figuram Valeske Gert in umetnik, ki je svoja negotova in spolno markirana telesa prav z glasom povzdiguje na raven božanskosti. Na CoFestivalu si bomo preko spleta ogledali njegov koncert, ki ga bo izvedel v okolju svojega skupnega gospodinjstva.

Gostili bomo tudi izvrstno vokalistko in zvezdo »godb sveta« Sainkho Namtchylak, ki je domačemu občinstvu ni potrebno posebej predstavljati, saj je njena mešanica tradicionalnih grlenih pevskih tehnik, ki izhajajo iz kultur Srednje Azije, in sodobnih vokalnih akrobacij domače občinstvo navduševala že na svojih nastopih na festivalih Druga godba v devetdesetih letih. Sainkho Namtchylak, ki prihaja iz nekdanje Sovjetske republike Tuve in že vrsto let živi v Evropi, predstavlja nekakšen destilat tiste sodobne vokalistike, pri kateri vokalna tradicija postane najsodobnejši izum in kjer telo deluje kot ekstenzija glasu, ne pa obratno.

Predstavili bomo tudi projekt 33 skic, postopkovni uprizoritveni projekt umetniškega tandema WILHELM GROENER – Günther Wilhelm & Mariola Groener. V omenjeni seriji ustvarjalca kot izhodišče postavljata prostorsko in kontekstualno situacijo, ki jo povežeta z njunim aktualnim raziskovalnim fokusom. CoFestival-ska izvedba bo umeščena v Mediateko centra Mine, mednarodnega gledališkega inštituta iz Berlina, v središču pa bo njuna dolgotrajna raziskava ‘uprizarjanje arhiva’.

Zgodovinske snovi se bomo dotaknili tudi na predstavitvi knjige Roka Vevarja Ksenija, Xenia, Londonska plesna leta Ksenije Hribar, 1960-1970, kjer se bo avtor dotaknil dveh umetničinih epizod, ki se posredno in neposredno dotikata teme koreo-vokalistike. Prva se tiče nekega dogodka, ko je Ksenija Hribar, kmalu zatem ko je zapustila baletni ansambel ljubljanske Opere za Naše razglede napisala dva kritična teksta, ki sta secirala delo te institucije. Druga se tiče njenega nastopa v predstavi Maša, v kateri je spomladi leta 1973 nastopila kot članica London Contemporary dabnce Theatre in kjer je z ansamblom delal ruski skladatelj Vladimir Rodozianko, s katerim so plesalke in plesalci plesna gradiva ustvarjali skupaj s koreo-vokalnimi elementi.

Od septembra se domače umetnice in umetniki (Bor Pungerčič, Ines Simunić, Petra Veber, Liza Šimenc, Tajda Podobnik, Katja Legin, Urban Belina, Bojana Robinson, Beno Novak, Ajda Tomazin, Dejan Srhoj, Loup Abramovici in Nina Meško), ki delujejo na področju sodobnega plesa, ukvarjajo s problematiko plesa in koreografije. S skupinami sodelujejo člani so-kuratorske ekipe CoFestivala Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Jasmina Založnik in Rok Vevar. Skupine raziskujejo tri teme: urbani prostor in telo, koreografija, ki učinkuje (kot uporabna ali funkcionalna metodologija), ter sodobno-plesne prakse v širšem družbenem kontekstu. Rezultate dela bodo skozi videe, intervjuje, skice, pisani in slikani material, vprašalnike in ankete predstavili v času novemberske edicije, izvedbe v živo pa bodo predstavljene tudi v mesecu aprilu.

Program (pridržujemo si pravico do sprememb)

VALESKA GERT: PLESALKA IN PERFORMERKA IZ ČASA WEIMARSKE REPUBLIKE
spletno predvajanje filmov Valeske Gert iz 20. let prejšnjega stoletja in predavanje gostje Jule Flierl

LONDONSKA PLESNA LETA KSENIJE HRIBAR
spletni pogovor z Rokom Vevarjem in predstavitev knjige Ksenija, Xenia: londonska plesna leta Ksenije Hribar (1960–1978)

WILHELM & GROENER: 33 skic_Performing@Archive
spletna predstavitev dela nemškega koreo-vizualnega tandema Wilhelm & Groener

KONCERT IVA DIMCHEVA
spletni prenos koncertne predstave

KONCERT SAINKHO NAMTCHYLAK
spletni prenos koncertne predstave

COFESTIVALOV FILMSKI PROGRAM
DIH, KI SE GA VIDI [A BREATH MADE VISIBLE] (rež. Ruedi Greber, 2009)
spletno predvajanje dokumentarnega filma o legendarni ameriški koreografinji Anni Halprin

UMETNIŠKI ATELJE (EDN ATELIER)
dvodnevni mednarodni dogodek (delavnica, konferenca in predavanja) v soorganizaciji z European Dancehouse Network na temo Ojačevalci glasov. Sodelujejo: Irena Tomažin Zagoričnik, Rok Vevar, Jasmina Založnik, Luka Zagoričnik, Jule Flierl in Igor Dobričić.

SPLETNI PLESNI PRENOS Z NATAŠO ŽIVKOVIĆ
plesna učna ura na temo Ples in dobrobit [Dance and Wellbeing]

ZAČASNA KREATIVNA PLATFORMA
Od septembra se tri raziskovalne skupine domačih umetnic in umetnikov (Bor Pungerčič, Ines Simunić, Petra Veber, Liza Šimenc, Tajda Podobnik, Katja Legin, Urban Belina, Bojana Robinson, Beno Novak, Ajda Tomazin, Dejan Srhoj, Loup Abramovici in Nina Meško), ki delujejo na področju sodobnega plesa, ukvarjajo s problematiko plesa in koreografije. S skupinami sodelujejo člani so-kuratorske ekipe CoFestivala Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Jasmina Založnik in Rok Vevar. Skupine raziskujejo tri teme: urbani prostor in telo, koreografija, ki učinkuje (kot uporabna ali funkcionalna metodologija), ter sodobno-plesne prakse v širšem družbenem kontekstu. Rezultate dela bodo skozi videe, intervjuje, skice, pisani in slikani material, vprašalnike in ankete predstavili konec novembra na CoFestivalu 2020.

CoFestival 2020 – aprilski festival v živo (9.-13. 4. 2021, v živo v Ljubljani)

Program CoFestivala 2020, ki ga bomo izvedli aprila 2021, smo sestavili z deli hibridnega polja med glasom in sodobno koreografijo, kar se tradicionalno povezuje z eksperimenti umetniških gibanj zgodovinskih avantgard, npr. dadaistov (Umetnost hrupa, Kurt Schwitters), ter s plesnimi eksperimenti nemške plesne umetnice Valeske Gert, ameriških postmodernih koreografinj in koreografov (Yvonne Rainer, Meredith Monk, Kenneth King) in avstrijskih akcionistov (Valie Export), hkrati pa se je teorija glasu pri nas v zadnjih desetletjih razvila v okviru ljubljanske lacanovske šole. Knjiga Mladena Dolarja “O glasu” (2003) ni doživela odziva izključno v Sloveniji, temveč je bil njen angleški prevod izjemno odmeven tudi v mednarodnem prostoru. Glas v našem programu ni zgolj telesna ekstenzija, ampak tudi materialni del človeškega telesa, njegove kinetike, njegova elementarna, metaforična, metonimična in metafizična kategorija, materialni predpogoj komunikacije in subjektivacije ter manifestacija evidence o Drugem. V so-kuratorsko ekipo CoFestivala smo povabili Ireno Z. Tomažin, mednarodno uveljavljeno plesalko in koreo-vokalistko, ter skupaj sestavili program iz nekaterih najuglednejših imen tega specifičnega koreografsko-vokalnega polja.

Na aprilskem delu CoFestivala bodo nastopili: legendarni švedski Cullberg Ballet s predstavo “Poslušalci” koreografinje in vokalistke Alme Soderberg, slovenski plesalec in pevec Žigan Krajnčan, britanski duet Jonathan Burrows in Matteo Fargion s predstavami “Govorjenje plesa”, “Vnovično pisanje” in “Solističen komad”, ter nemška plesalka, performerka in koreografinja Jule Flierl s solom “Namen imam prepevati”. Berlinski kolektiv Maulwerke se bo predstavil s svojim izborom koreo-vokalnih kompozicij, finska umetnica Elina Pirinen pa bo gostovala s skupinsko koreografijo “Morska megla”.

Predvaja se…