BKBF (Bober Kunst Bildhauer Fabrik) v sestavi kiparjev-slikarjev Nedim Hadži Ahmetović Mafa–Robert Jurak–Izidor Zadravec se od leta 2018 v umetniško-kritični prostor umešča kot skupina/gibanje raziskovalcev in razlagalcev praznin v zgodovinskih dejstvih. Umetniki kiparsko obrt ekstrapolirajo od preverljivo statičnega v surrealizem podob onkraj dejanskosti z željo vzpodbuditi temeljni premislek.
Pegasus Junker / P-JU 21 ima korenine v zgodovinsko bližnji časovni liniji preteklega stoletja in raziskuje dinamiko družbenih sprememb ter njihovo potencialno manipulacijo. Začetek 20. stoletja dozdevno predstavlja eksplozijo civilnih družbenih in kulturnih sprememb: volilno pravo, ki obema spoloma omogoča splošno volilno pravico, začetki osvoboditvenih pravic žensk, balkanske vojne z otomanskim imperijem, rusko-japonska vojna, konstruktivizem in umetniška gibanja ter nenazadnje prva svetovna vojna, grozote, ki odmevajo skozi drugo svetovno vojno in širjenje političnih konfliktov, ki se stopnjujejo v vojne vse do današnje ere.
Skulptura povečanega letečega konja ima korenine v grški mitologiji in najde končni izraz skozi anatomsko popačenje in stičišče z aerodinamičnimi inženirskimi elementi bojnega letala iz druge svetovne vojne. Skozi svojo surrealnost in neuporabnost aludira na nesmiselnost nasilja: ves trud, vložen v izdelavo objekta, rezultira zgolj v estetsko in nikakor ne v konrektno (bojno) uporabnost.
Junkers oz. štuka, ubijalski bojni stroj druge svetovne vojne, ki je zbujal grozo predvsem s svojim zvokom, je zavarjen na torzo Pegasusa z namenom, da skulpturi odvzame vsakršno bojno noto in tako postane na nekinačin karikatura samega sebe. Štuka kot vrhunski inženirski dosežek 20. stoletja s svojo estetiko dobi novo dimenzijo miroljubnega “konjička Mikija”.
Organizacija: BKBF, Društvo 29a in Kino Šiška.