Umetniški projekt Zvok-okrog kolektiva BridA/TomKerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica temelji na gradnji umetniškega dela z aktivnim vključevanjem publike. Različne mehanske naprave in zvočne enote, postavljene v prostorih Kina Šiška, bodo omogočale direkten vpliv na gradnjo umetniškega dela. Mehanski moduli, mikrofoni in nadzorne kamere bodo izrisovali topografijo prostora, v katerem se zadržujejo ljudje. Ti bodo vključeni
Umetniški projekt Zvok-okrog kolektiva BridA/TomKerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica temelji na gradnji umetniškega dela z aktivnim vključevanjem publike. Različne mehanske naprave in zvočne enote, postavljene v prostorih Kina Šiška, bodo omogočale direkten vpliv na gradnjo umetniškega dela. Mehanski moduli, mikrofoni in nadzorne kamere bodo izrisovali topografijo prostora, v katerem se zadržujejo ljudje. Ti bodo vključeni v interaktivni sistem, ki jim bo omogočal aktivno sodelovanje v kreativnem procesu. Avdiovizualna postavitev bo omogočala publiki povsem drugačno zaznavanje in razumevanje topografije prostora Kina Šiška.
Projekt, ki se kljub teži svojega informacijskega značaja vrača k zvočni in vizualni predstavitveni matriki, raziskuje dinamiko, ki jo tvori proces nastajanja umetniškega dela. Umetniško delo je sicer kot cilj v dinamični zvočno – vizualni podobi prisotno le kot potrditev eksperimenta ali rezultat procesa. Jedro projekta pa leži v avtomatiziranem procesu in zbiranju zvočnih vzorcev, ki so potrebni za omenjen umetniški eksperiment. Projekt beleži dejanja prisotnih, gradi in izpeljuje iz njihovih gest. Iz zaporedja akcij, ki v dejanskem pomenijo prihod v objekt, korakanje po stopnicah, pogovor ali premikanje stolov, projekt sestavlja novo podobo. Deluje kot predstavitveni oglas (spot) za prostor in čas, v katerega je postavljen. Zaradi časovne nelinearnosti je rezultat izkrivljen in popačen, hkrati pa trenutni odsev resničnosti. Analogija z dnevnimi novicami in medijskimi kanali, ki jih producirajo, je očitna. Zato projekt poleg raziskovanja dinamike v procesu nastajanja umetniškega dela vsebuje tudi kritiko zajema in prenosa vseh vsebin, ki jih opazovalci razumemo kot avtentične in resnične.
Polje mikrofonov in kamer, med katerimi so nekatere naprave avtomatizirano vrtljive, spremlja dejanja prisotnih v prostoru. Sistem v vlogi režiserja avtomatsko sortira vzorce, preklaplja med izvori in odloča o časovnih zamikih predvajanja vzorcev, ki se vršijo v istem prostoru. Namen podob, ki so predstavljene kot projekcije in usmerjeni zvoki, je dvojna. Kot nasičeno informacijska predstavitev dogodkov (augmented reality), opazovalcu omogoča pospešeno spremljanje dogajanja v prostoru. V vlogi dinamičnega likovnega dela pa ponuja impulzivno grajeno kompozicijo, ki težo umetniškega potenciala premika v natančno programirano algoritmično shemo, ki bdi nad prostorom in časom. Prostor hkrati deluje kot izvor in ponor zvočnih in vizualnih informacij ter tako omogoča opazovalcem interakcijo z generirano novo sliko prostora. Opazovalca sili, da iz namena svojega obiska izstopi kot aktivni člen umetniškega dela. Facebook dogodek>
Tekst in grafika: BridA/Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
Soorganizacija BridA zavod za sodobno umetnost in Kino Šiška.