Film

23. 01. 2018

dvorana Katedrala

BURDEN (2016)

slovenska premiera dokumentarnega filma (88 min)

S predvajanjem eksperimentalnega dokumentarnega filma Burden o Chrisu Burdenu, avtorjev Timothyja Marrinana in Richarda Deweyja, Aksioma v sodelovanju s CUK Kino Šiška nadaljuje in nadgrajuje izobraževalno dejavnost, v katero vlaga zadnjih pet let: predvajanje umetniških filmov z močnim izobraževalnim in dokumentarnim značajem, prvič predstavljenih v Sloveniji in osredotočenih na temeljne procese, umetniške skupine, umetnike ter projekte, ki so zaznamovali in/ali vplivali na tokove v svetovni umetnosti.

Chris Burden (1946–2015) je ena največjih ikon povojne umetnosti performansa, ki ga je med drugim tudi Marina Abramović navedla kot ključno referenco svoje lastne umetniške prakse. Burden si je mesto v zgodovini umetnosti zagotovil v zgodnjih sedemdesetih prejšnjega stoletja z nizom kontroverznih, pogosto nevarnih performansov. Potem ko se je dal ustreliti, zakleniti v omarico za pet dni, stresti z električnim tokom in križati na Volkswagnovem hrošču, se je na novo iznašel kot avtor zares fascinantnih instalacij in skulptur. Burden je svoje performanse dojemal kot skulpture, katerih glavni “kiparski” material je bilo njegovo lastno telo, ki ga je podvrgel različnim preizkusom in eksperimentom. Telo in telesno v sodobni umetnosti performansa od takrat nista več ista. Burden je navdihnil številne umetnike poznejših generacij, od Laurie Anderson do Davida Bowieja.

V filmu Burden se Marrinan in Dewey skozi inovativno kombinacijo še vedno močnih videov njegovih performansov iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja, osebnih videov in zvočnih posnetkov, intervjujev s prijatelji, študenti in kolegi, komentarjev kritikov in poznejših posnetkov iz njegovega studia, vse prepredeno z njegovimi mislimi in razmišljanji skozi leta, osredotočita na umetnikova dela in zasebno življenje. Burden predstavlja eno največjih še ne povedanih zgodb v zgodovini svetovne umetnosti. Film hkrati prikazuje zakulisje losangeleške umetniške scene, ki je bila v zgodnjih sedemdesetih nekako oddaljena in zanemarjena v primerjavi z New Yorkom oziroma nekaterimi evropskimi prestolnicami. Ravno zaradi te marginalnosti je zahodna obala ZDA postala središče eksperimentalne umetnosti, ki je pozneje premaknila meje samoartikulacije in samoorganizacije umetnosti po celem svetu.

Aksiomino zanimanje za predvajanje umetniških filmov s posebnim dokumentarnim in izobraževalnim pristopom sega v 2012, skozi leta pa je Aksioma izgradila zvesto občinstvo oseb, aktivno udeleženih v različnih žanrih umetniškega ustvarjanja, pa tudi študentov, raziskovalcev in splošne javnosti.

Režija: Tim Irwin, Keith Schieron.

Film v angleščini je opremljen s slovenskimi podnapisi.

Organizacija: Aksioma in Kino Šiška. 

Predvaja se…