Z odličnim novim albumom Glass Riffer (Domino Records, februar 2015) se v Ljubljano se vrača živopisani genij indie elektronike, euforični koncertni performer, ki bo v zrak spravil še tako zagrizene skeptike in kislice. Za ogrevanje bodo poskrbeli duo Wume in Peter Edwards aka Casperelectronics. Dan Deacon, živopisani ikonoklast euforične indie elektronike in protagonist živahne scene
Z odličnim novim albumom Glass Riffer (Domino Records, februar 2015) se v Ljubljano se vrača živopisani genij indie elektronike, euforični koncertni performer, ki bo v zrak spravil še tako zagrizene skeptike in kislice. Za ogrevanje bodo poskrbeli duo Wume in Peter Edwards aka Casperelectronics.
Dan Deacon, živopisani ikonoklast euforične indie elektronike in protagonist živahne scene iz Baltimora, je po uspehu z albumom Spiderman of the Rings iz leta 2007 dobil priložnost, da svojo glasbeno vizijo razširi in jo naredi ambicioznejšo. Tako je iz bolj hermetične računalniške glasbe prešel na epske orkestracije. Svoje interaktivne koncerte, ki jih je obrusil na naredi-sam delavnicah, je prenesel v muzeje in koncertne dvorane in jih pogosto podkrepil s hordo spremljajočih glasbenikov.
Novi album Gliss Riffer je izšel konec februarja za založbo Domino in že žanje navdušene odzive referenčnih medijev. Album je Dan v celoti produciral sam in vsebuje skoraj izključno elektronski zvok, ki ga je izvabil iz kupa eksotične antične mašinerije, se vrača k procesom iz obdobja albuma Spiderman of the Rings. Sam ga imenuje »brez dvoma najbolj zabaven proces nastajanja albuma doslej.«
Deacon je po nizu projektov z večjimi zasedbami (vključno z albumoma Bromst iz leta 2009 in America iz leta 2012) hrepenel po »preprostosti« iz časov, ko je praktično vse naredil sam. Tako je osnoval načrte, da se osami v svojem studiu ter sčara album iz osnutkov in pesmi, s katerimi je začel v zadnjem delu kombija na evropskem delu ameriške turneje. Ti načrti so se obrnili na glavo, ko je tik pred zdajci prejel vabilo, naj gre avgusta na turnejo z Arcade Fire, tako da se je proces malce zavlekel. Kljub temu da je album Gliss Riffer večinoma elektronski, njegova paleta zvokov črpa iz obdobja po Spidermanu. Tu slišimo med drugim tudi disklavier, namreč klavir z MIDI napajanjem, ki smo ga prvič slišali na plošči Bromst. (Tokrat je bil Deacon z njim tako neusmiljen, da se je pokvaril.) Opazni so tudi navzkrižni ritmi, ki spominjajo na orkestralna dela z albuma America in Deaconovo umetniško glasbo (vključno z nastopom v Carnegie Hallu in filmsko glasbo za Francisa Forda Coppolo). Čeprav je Gliss Riffer predvsem zabaven album, je zamišljen dramatično. Evforija, ki jo brzda hrepenenje, postavljena nasproti zoprnim življenjskim tesnobam. Na sredi plesno vabljivega komada Mind on Fire nas tremolo vokal opomni, da »sreča zahteva čas.« Blaženost na tem albumu je trdo prislužena.
FB dogodek
Dan Deacon – spletna stran
Dan Deacon – FB
WUME
Wume sta April Camlin in Albert Schatz. Prva leta po nastanku sta preživela v Chicagu, zdaj pa živita in delata v prelepem Baltimoru. V svoji glasbi, ki se nenehno razvija in samoreflektira, raziskujeta poliritmične strukture iz perspektive kosmischa. Njuno sodelovanje se je začelo kot nadgradnja Aprilinega bobnanja in Albertovega zanimanja za klaviature in sintezo ter se razvilo v preizkušanje meja svojih sposobnosti in ustvarjanja posebnega razpoloženja.
Dvojica od Chicaga do Baltimora, od kletnega studia do nastopov v živo vztrajno razvija svojo ritmično/hipnotično glasbo. Vsaka od šestih skladb na novem albumu Maintain predstavlja svojo vrsto potovanja, premikanja skozi lesketajoče zvočno mesto prihodnosti. Kletni posnetki so duo zabeležili pri delu s svojimi stvaritvami, pri čemer nikoli ne izgubita zagona, usmerjenega v prihodnost. Skladbe se stopnjujejo, zavijajo, upadajo, krepijo in pojemajo. Podlagi iz čvrstega, enakomernega utripanja kot arhitekturne motive dodajata analogne plasti. V živo si publika ne more pomagati, da je ne bi ujeli, da se pridruži, zatapka z nogami, se zaziba in zapleše.
»Maintain je mešanica starih in novih skladb. Najini starejši komadi so močneje ukoreninjeni v najino krmarnico kosmischa in funka. V zadnjih letih poskušava prvotni koncept razvijati dalje in izdelati lastno mešanico, ki ji dodajava izrazitejše melodije, hkrati pa širiva svoj ritmični besednjak.«
CASPERELECTRONICS
Peter Edwards je ameriški umetnik, glasbenik in mentor, ki od leta 2000 raziskuje področje circuit bendinga in eksperimentalne elektronike ter ju v praksi združuje pod imenom Casperelectronics.
Diplomirani kipar je leta 2014 zaključil magistrski študij elektronske glasbe in eksperimentalnega oblikovanja fizičnih vmesnikov na Inštitutu za sonologijo v Haagu in na STEIM-u v Amsterdamu. Oblikuje in izdeluje elektronska zvočila (kot je na primer slavni Nova Drone) ter jih kot kite ponuja preko svoje spletne strani Casperelectronics. Redno poučuje tudi o principih hekanja strojne opreme (trenutno poučuje DIY elektroniko na Royal Academy of Art v Haagu) in objavlja vadnice o elektroniki za ameriško DIY tech revijo Make. Med drugim je s predavanji, delavnicami in nastopi gostoval na elitnih univerzah kot so MIT’s Media Lab, Hasbro Toys, Hampshire College, Skidmore College, New York University, Bloomfield University, Long Beach University, Georgia Southern University in na novomedijskih festivalih širom sveta, med drugim na festivalu Piksel (Bergen, Norveška), festivalih OFFF in Pixel (Paris, Francija), Sequences Festival (Reykjavik, Islandija), Transmediale, Dutch Electronic Arts Festival, Performa ter vsako leto na Festivalu Bent (New York in Los Angeles, ZDA).