V filmu Everybody in the Place: nepopolna zgodovina Britanije 1984–1992 (2018) britanski umetnik Jeremy Deller raziskuje družbenopolitično zgodovino in sodobno zapuščino ‘drugega poletja ljubezni’. Na osnovi dejanskega predavanja, ki ga je imel za razred londonskih dijakov, ki so se pripravljali na maturitetni izpit iz politologije, uporabi redke in še nevidene arhivske posnetke, da bi ponazoril svoje pripovedovanje o tem pomembnem kulturnem gibanju.
Od geneze house glasbe v LGBT klubih Chicaga in postindustrijski puščavi Detroita prek ozvočenj britanskih karibskih skupnosti do balearske blaženosti gobic Deller kartira gonilno silo, ki je eksplodirala na nezakonitih underground plesiščih in zabetonirala acid house in rave v mainstreamovsko zavest.
Deller razloži, kako so liberalna inkluzivnost te nove glasbe in droge ob zori drugega poletja ljubezni nudili teptanemu ljudstvu, ki si je celilo rane po rudarski stavki, nujno potrebno priložnost za kolektivno katarzo. Na koncu je širjenje te protikulture razgalilo stagnacijo kulturne produkcije v družbi, omejeni z mejami razreda, identitete in geografije, kar je bil trenutek seizmične spremembe, ki se je rodila iz nuje, poganjala pa jo je glasba.
Dellerjev film se podrobno ukvarja z družbeno sestavo Britanije v drugi polovici 80. let, od začetnega vala histerije in klevetanja, ki sta pričakala acid house, prek njegovega preporoda z izjemno obiskanimi rejvi med letoma 1988 in 1990 do njegovega zatona kot revolucionarne sile ob koncu leta 1993.
Jeremy Deller (1966) je angleški konceptualni umetnik, ki ustvarja videe in instalacije. Eno njegovih najbolj znanih del je množični performans Battle of Orgreave (2001), rekonstrukcija zloglasnega spopada med stavkajočimi rudarji in policijo iz leta 1984. Leta 2004 je prejel Turnerjevo nagrado, leta 2010 pa Albertovo odličje Kraljevega društva za spodbujanje umetnosti, industrijske proizvodnje in trgovine (RSA). Njegovo delo je med drugim prisotno v ustanovah: FNAC, Pariz; FRAC Nord-Pas-De-Calais; FRAC Pays de la Loire; FRAC Provence-Alpes-Côte d’Azur, Musée des Arts Contemporains, Grand-Hornu; Tate Modern, London; Muzej kraljice Viktorije in princa Alberta, London. Njegove razstave vključujejo: Wir haben die Schnauze voll, Bonner Kunstverein, Bonn/Nemčija (2020); Everybody In The Place, The Modern Institute, Glasgow/Združeno kraljestvo (2019); English Magic, Britanski paviljon na 55. beneškem bienalu, Italija (2013); Sacrilege, Esplanade des Invalides, Projet Hors les Murs, FIAC Paris, Francija (2012); Joy In People, Hayward Gallery, London/Združeno kraljestvo (2012); D’une révolution à l’autre, Carte Blanche à Jeremy Deller, Palais de Tokyo, Pariz/Francija (2008).
61 min
Jezik: angleščina s slovenskimi podnapisi
Produkcija dogodka:
Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2022
v sodelovanju z Centrom urbane kulture Kino Šiška
V okviru cikla filmskih projekcij Akcija!
Finančna podpora:
Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana