Kiosk odpira svoj prostor najrazličnejši aktualni umetniški produkciji mlajše generacije z nizom kuriranih enomesečnih razstav. Nadaljuje Gal Košnik, ki se s svojimi deli dotika različnih točk konfliktov in realnega interesa. Na ta način poskuša zanetiti iskrico refleksije in spodbuditi gledalca k razmišljanju o globalnem položaju anorganskih kot tudi organskih (soodvisnih) skupkov. “Pred nekaj leti
Kiosk odpira svoj prostor najrazličnejši aktualni umetniški produkciji mlajše generacije z nizom kuriranih enomesečnih razstav. Nadaljuje Gal Košnik, ki se s svojimi deli dotika različnih točk konfliktov in realnega interesa. Na ta način poskuša zanetiti iskrico refleksije in spodbuditi gledalca k razmišljanju o globalnem položaju anorganskih kot tudi organskih (soodvisnih) skupkov.
“Pred nekaj leti sem sredi Kučajskih planin v Srbiji sedel ob ognju. Bilo je zgodnjega popoldneva in pogovarjal sem se z ljudmi z vseh koncev sveta. Beseda je tekla o političnoekonomskih sistemih, globalnih problemih in vplivu civilizacije na okolje, o možnosti življenja s čim manjšo vpetostjo v obstoječi red pravil, davkov, koncesij in subvencij, tudi o uničevanju in izkoriščanju.
Med dolgotrajno debato me je prekinil izraelski sogovornik. Iz denarnice je povlekel 250 din in mi jih jasno pokazal. Zatem jih je spustil med plamene. Dinarji so pristali v ognju, ki je obliznil njihove robove, in papir se je začel kriviti od vročine. V trenutku, ko so dinarji leteli proti ognju in pristali na žarečem lesu, tik preden so jih začeli požirati plameni, sem za denarjem nagonsko stegnil roko. Med opazovanjem bankovcev sem imel v glavi ceno škatlice cigaret Drina. Če se ne motim, 150–180 din. Moja reakcija je bila prepočasna. Izraelec se mi je nasmehnil in rekel: »Look it’s just paper, we are the ones who give it value.«
Spoznanje: ne glede na kritičnost do obstoječega globaliziranega sistema izkoriščanja sem objekt (tri potiskane lističe papirja) v nehotenem performansu ovrednotil na neskončno vrednost škatlice in pol poceni cigaret. Podzavestno sem vstopil v dogajanje in poskusil rešiti imaginarni pomen papirja pred upepelitvijo. Zadelo me je. Ozavestil sem lastno zakoreninjeno indoktriniranost in (sklepajoč po sebi) širšo družbeno nezmožnost spremembe v zavedanju tako posameznikov kot celote.
Ta dogodek je bil le iskra uvida v nizu podeljevanja vrednosti potiskanim lističem in kovanim ploščicam mešanih kovin. Zdaj ne razmišljam več o tem. Tako kot vi garam in se peham za valute, jih zapravljam za udobje in z njihovo močjo lovim srečo. To je smisel obstoja. Vsekakor nismo primitivna družba, kajti imamo denar.”
Gal Košnik,
(kmalu diplomirani) kipar
Kuratorici cikla: Marija Brklje in Lara Plavčak.
Ideje in predloge zbirata na: kiosk@kinosiska.si.
Organizacija Kino Šiška.