Glasba

11. 04. 2018

dvorana Komuna

HÖGNI

+ II/III

Nekdanji član islandske zasedbe GusGus, vodja indie folkerjev Hjaltalín, skladatelj in pevec Högni nas bo aprila obiskal s svojim samostojnim prvencem. Na njem se je najnovejši varovanec založbe Erased Tapes soočil s samim seboj, s svojim intrigantnim art pop izrazom pa pri kritikih spodbudil primerjave z Björk, ANOHNI, Perfume Geniusom in Four Tetom. Ogrela nas bo intrigantno fluidna kombinacija električne harfe in terenskih posnetkov izpod prstov dvojca II/III.

Högni Egilsson je v rodni Islandiji eden najbolj znanih sodobnih glasbenikov, s svojim izjemnim talentom pa se je priljubil tako resnejšim poznavalcem kot občasnim poslušalcem. Po priučenju različnih glasbil, jazzovske improvizacije in skladanja v mladih letih je sprva zaslovel z indie rock zasedbo Hjaltalín, s katero je med drugim prejel islandsko nagrado za album leta 2009. Kmalu zatem je naključje naneslo, da se je priključil takrat že uveljavljeni islandski elektronski skupini GusGus, ki je ravno lani navdušila našo Katedralo.

S Högnijevim čutnim vokalom in pretanjenim smislom za harmonične kompozicije je zasedba GusGus dosegla nove višave in posnela po mnenju mnogih svoja najboljša albuma, Arabian Horse in Mexico. Po odhodu iz skupine leta 2016 se je Högni spopadel s psihološkimi težavami, ki jih je uspešno prebrodil, izkušnjo pa prelil v solo prvenec Two Trains, “triumf tako sloga kot vsebine” (Loud and Quiet), ki je oktobra izšel za založbo Erased Tapes, domovanje izvajalcev, kot so Nils Frahm, Ólafur Arnalds in Peter Broderick. Na albumu je Högni nežno lepoto svojega glasu obdal s prepletom elegične melanholije in pisanih elektronskih tekstur – kot nalašč za popestritev aprilske sivine.

II/III (Two Out Of Three) je eksperimentalni glasbeni projekt producenta Tineta Vrabiča (Nitz) in harfistke Urške Preis (rouge-ah). V njem fluidno združujeta elemente električne harfe s terenskimi posnetki, prepletata ambientalne zvoke z eksperimentalnimi ter v mirnejše uvode postopoma vpletata minimalistično 4/4 ritmiko. Tine svoj občutek za komponiranje že vrsto let krepi z lastno produkcijo, solo live acti ter didžejanjem, Urška pa v II/III prinese leta klasične glasbene izobrazbe, orkestrskih, komornih ter solističnih projektov in nastopov.

Organizacija: Kino Šiška.

Podprto s strani Liveurope. Platforma Liveurope povezuje in podpira evropske koncertne dvorane v njihovih prizadevanjih za promocijo uveljavljajočih se evropskih glasbenih ustvarjalcev in aktivno stimulira njihovo kroženje po evropskih odrih ter njihovo predstavitev pred novimi občinstvi.

Predvaja se…