Vizualna umetnost

28. 07. 2021

Galerija DobraVaga

Hydra PACE: Sobivanje

Zaključna Predstavitev

Ob zaključku dvomesečnih rezidenc v sklopu mednarodnega projekta Hydra PACE – platforme za umetniško sodelovanje in izmenjavo, vabimo na zaključno predstavitev projektov Michaele Nagyidaiove in Jane Zatvarnicke, umetnic iz Slovaške in Abeda Alrahmana Shabaneha, avtorja iz Palestine. Dogodek bomo pričeli s pogovorom z umetnicama, čemur bo sledilo odprtje razstav in pogostitev.

19:00 Predstavitev projektov

20:00 Odprtje in pogostitev

Michaela Nagyidaiová, Oblikovanje

Michaela Nagyidaiova v pričujočem projektu v trajanju vidi Oblikovanje kot skupni imenovalec za način opazovanja in dokumentiranja svojega časa in srečanj v Sloveniji ter za označevanje družbeno-političnih procesov v državi, ki je samostojna le zadnjih 30 let. Umetnica opazuje in fotografira z empatijo in razumevanjem, ki sta mogoča, ker ji je to, kar vidi, nenavadno blizu. Njena rojstna Slovaška kot post-komunistična država deli določene tranzicijske procese. Kljub temu obstajajo bistvene razlike v preteklosti obeh držav, za umetnico pa pomembno vprašanje ne glede na to ostaja: kako povezati ali razumeti kontinuiteto med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo s pozicije nekoga, ki je mlajši od obeh držav?

 

Če je z zgodovino mogoče manipulirati in ima kot taka še vedno pomembno vlogo v dnevni politiki, je na drugi strani narava tista, ki skrbi mlajšo generacijo. Slabe okoljske politike pa so tisti sprožilec, ki najmlajše volivce pripravi do tega, da v polni meri izkoristijo možnosti demokratične države. Tak odnos med preteklimi in sedanjimi napetostmi se v delih Michaele Nagyidaiove kaže z unikatne pozicije “ne zares tuje” zunanje opazovalke. To pa je tudi pozicija nekoga, ki hkrati išče znake tega, kar morda prinaša prihodnost ter jih poskuša gladko vpeti v vizualno časovnico.

 

Michaela Nagyidaiová (1996, Bratislava) je slovaška dokumentarna fotografinja, ki živi in dela v Bratislavi. V svojem delu analizira povezavo med krajino in spominom, posledice socializma na Slovaškem in v vzhodni ter centralni Evropi, pa tudi identiteto ter družinsko dediščino. Dokumentiranje krajev, ljudi ali predmetov, s katerimi ima določene povezave, je tisto, kar jo vodi k fotografiranju. V svojih projektih preiskuje zgodovinsko pomembne krajine, ki so sčasoma postale pozabljene ali skrite. Na ta način poskuša obuditi preteklost, o njej govoriti in jo povezati z dogodki in problemi našega časa. Leta 2019 je magistrirala iz fotoreportaže in dokumentarne fotografije na London College of Communication. Od leta 2019 je članica organizacije Women Photograph. 

 

Jana Zatvarnická, Ožgane krajine, nesoglasja kultur

Prostorska postavitev Ožgane krajine, nesoglasja kultur, ki je nastala tekom umetničinega bivanja v Sloveniji, sestoji iz več na tkanino narejenih monumentalnih poslikav. Te so namenoma nastajale zunaj privilegiranih prostorov institucije, v naravi, v neobljudenih jamah in gozdovih, narejene so iz prsti, pepela in naravnih pigmentov. Slike s fragmentiranimi odtisi umetničnega telesa so bile naknadno zažgane in umeščene v prostore galerije.

Razstavljena dela definira umetničino globoko zanimanje za prazgodovinsko umetnost in kulturo, mitologijo in rituale. V njih prepleta avtobiografske zgodbe, lastno kulturno ozadje in ritualne materiale s tistimi iz okolja, v katerem se nahaja. Z aludiranjem na zatiralsko in izkoriščevalsko dediščino Zahoda, kolektivno krivdo, vpeto tako v njegovo zgodovino kot tudi sedanjost, umetnica razmišlja o odgovornosti svojega položaja v sodobnosti ter namiguje na drugačne možnosti sobivanja, drugačno prihodnost, ki utegne naslediti, morebiti celo preseči vseprisotne antagonizme izkoriščevalskega antropocena.

Jana Zatvarnická (1988, Slovaška) je študirala slikarstvo na umetniški akademiji v Düsseldorfu. Njena dela nastajajo skozi fizično izkušnjo okolja in materiala, s katerim dela. Temeljijo na raziskovanju duhovno-zgodovinskih procesov v naši družbi, v njih pa se pogosto sklicuje na različne študije in teorije iz znanstvenih in kulturnih disciplin. Njene slike, risbe in instalacije zaznamujejo neposrednost, performativnost, telesnost in eksperimentiranje. Od leta 2015 kot prostovoljka sodeluje pri različnih arheoloških projektih in sodeluje s speleologi iz Mehike in Slovaške. Doslej je sodelovala na številnih mednarodnih rezidencah, samostojnih in skupinskih razstavah v Nemčiji in po svetu. Leta 2019 je prejela 3. nagrado za slikanje mladih umetnikov na Slovaškem.

 

Abed Alrahman Shabaneh, Dnevna soba odsotnih

Dnevna soba odsotnih je kuratorski raziskovalni projekt, ki prevprašuje koncept sobivanja in na preizkus postavi z njim povezane predpostavke, njegovo romantizacijo in obete. Idejo sobe je avtor uporabil za premislek problema – sobivanje brez izjeme namiguje na obstoj in pogosto izključitev drugih. Abed Alrahman Shabaneh je v sklopu projekta raziskoval obstoječo strokovno literaturo na temo sobivanja, živete izkušnje tistih, ki so bili žrtev takšne ali drugačne marginalizacije in umetniška dela, ki nagovarjajo sorodne koncepte. Začetna faza v razvoju projekta je tu predstavljena v obliki zina, formata, ki historično predstavlja medij, s pomočjo katerega z javnostjo pogosto komunicirajo in se izražajo umetniki, disidenti in člani socialno marginaliziranih skupin.

Abed Alrahman Shabaneh (1988) je pisatelj in umetnostni kurator, ki raziskuje dinamično naravo družbe skozi umetnost in literaturo. Študiral je arhitekturo na univerzi Birzeit v Palestini. Svojo profesionalno kariero je začel kot urbani oblikovalec, preden se je predal umetnostnemu kuriranju in eksperimentiranju s pisanjem. Sodeloval je na raznih umetniških razstavah in kulturnih dogodkih v Palestini. Trenutno je dejaven kot samostojni pisatelj in kurator.

 

Projekt podpira Fundacija Anne Lindh. 

Projekt sofinancira Evropska unija. 

 

W: https://www.hydrapace.com

 

Pri izvedbi v živo morate ob vstopu na prireditveni prostor izkazati negativen rezultat PCR ali HAG testa, potrdilo o prebolelosti oziroma cepljenosti, po navodilih NIJZ in odloku v Uradnem listu, do preklica oziroma spremembe.

Dogodek se bo snemal za potrebe arhiva in bo kasneje tudi dostopen na spletu. Obiskovalci se z udeležbo strinjajo z morebitno objavo.

Predvaja se…