Da ne bo trpela žepnina za dopust, smo poskrbeli z novim Indekš dvojčkom s stopljeno ceno 13 € za skupni obisk koncertov Shearwater (+ Cross Record) in Damien Jurado (4. 7.). Vstopnice> Študijsko leto katedre Indekša se bliža koncu z nastopom ameriških Shearwater. Varovanci seattleske založbe Sub Pop predstavljajo najnovejši album Jet Plane and Oxbow, s
Da ne bo trpela žepnina za dopust, smo poskrbeli z novim Indekš dvojčkom s stopljeno ceno 13 € za skupni obisk koncertov Shearwater (+ Cross Record) in Damien Jurado (4. 7.).
Vstopnice>
Študijsko leto katedre Indekša se bliža koncu z nastopom ameriških Shearwater. Varovanci seattleske založbe Sub Pop predstavljajo najnovejši album Jet Plane and Oxbow, s katerim so svoje koncerte prenesli tudi v digitalni zapis. Z zvokom bližjim pulzivno ritmičnemu in bombastičnemu podtoku rocka 80ih ter s primesmi instrumentalnega hip-hopa in novega vala je njihova glasba, kot zapiše Pitchfork, “prevelika za prostore, v katerih igrajo”.
Jet Plane and Oxbow, drugi izvirni dolgometražni album, ki so ga Shearwater izdali pri Sub Popu, je vrhunec njihove glasbene poti, je veliki korak naprej, za katerega smo bili tisti, ki jih spremljamo že leta, prepričani, da ga bodo naredili. Bohoten, mogočen in veličasten, z ostrino samozavesti, ki jo je pogosteje slišati na njihovih koncertih kot ploščah. Zdi se kot glasbeni izraz, ki so se mu približevali skozi pet albumov in desetletje turnej. To je album, ki svetlobo in temo današnjega časa zajema skozi objektiv enega najbolj edinstvenih, in za vse večje število predanih oboževalcev tudi dragocenih bendov.
To je vsekakor najglasnejši album benda Shearwater, in te pesmi si je prav lahko predstavljati, kako hrumijo z odra. A hkrati, nekoliko nenavadno, je to tudi njihov najlepši album. Producent/tehnik Danny Reisch (ki je posnel tudi Animal Joy iz leta 2012′ in spontana sodelovanja za album Fellow Travelers iz leta 2014) in pevec Jonathan Meiburg sta snovanju albuma Jet Plane and Oxbow namenila kar dve leti dela v različnih studiih v Austinu, Portlandu in Los Angelesu, pomagali pa so jima tudi bobnar Cully Symington, dolgoletni sodelavci benda Howard Draper, Lucas Oswald in Abram Shook, ter nekdanji kolegici s turneje Jesca Hoop in Jenn Wasner (članica benda Wye Oak).
Njihovo skrivno orožje je bil filmski skladatelj in tolkalec Brian Reitzell, ki je napisal in posnel glasbo za filme Deviški samomori, Izgubljeno s prevodom, Bling Ring, in za serijo Hannibal mreže NBC. Reitzell je z Reischem in Meiburgom sodeloval v končnih fazah nastajanja albuma, v katerih je s svojim naborom čudnih instrumentov in opreme poudaril filmsko globino in domet albuma, hkrati pa ga je usidral v določeno obdobje – Meiburg pravi, da približno v osemdeseta leta dvajsetega stoletja – ko je digitalna tehnologija ravno začenjala preobražati svet snemanja glasbe. Ko so se tega lotili Shearwater, se pristop sploh ne zdi nostalgičen. Drvenje sintov ali udarjanje po cimbalah v dramatični uvodni skladbi Prime ali zmešan krautrokovski motorik v Radio Silence se predvsem zdijo kot metafora za osupljiv tehnološki trenutek, v katerem živimo. Meiburg opiše Jet Plane and Oxbow kot protestni album. Naslov se je porodil v nekem trenutku, ko je pogledal skoz okno 737 in je novejše, elegantnejše letalo, ki je letelo nižje, ravno razpolovilo starodavno zanko Mississippija.
Shearwater so se februarja 2016 odpravili na turnejo po Evropi in nato marca še po ZDA. Poleg Meiburga koncertno zasedbo sestavljajo Jamie Stewart (iz benda Xiu Xiu), Lucas Oswald, Josh Halpern in Emily Lee.
Cross Record
Emily Cross se je s svojim možem Danom Duszynskim, s katerim skupaj tvorita Cross Record, pred dvema letoma iz Chicaga umaknila v odmaknjeno idilično teksaško mestece Dripping Springs. Tam sta najela ranč, ki se razteza na 7,3 ha, med drugim vsebuje kokošnjak in se nahaja poleg rezervata za ptice. Emily je ob 60-urnem delovnem tednu, ki ga je preživljala v restavracijah, supermarketih in kot varuška, ustvarila album, v katerem je utopila enoličnost svojih delovnikov. Pretopila jo je v prekajen, atmosferičen in zanimiv drugi album, Wabi-Sabi, ki je izšel 29. januarja.
Večina posnetkov je nastala v zgodnjih jutranjih in poznih večernih urah, ko so, zahvaljujoč rezervatu za ptice, v daljavi krakali ponirki. Srce in dušo albuma preveva vzdušje večernega somraka in jutranjega svitanja. Wabi-Sabi prinaša lahen, zvonek vokal in minimalističen zvok v kontrastu s temačno intenzivnostjo donečih bobnov, izrazitih kitar in destabilizirane elektronike. Ta album je lahko hkrati glasen, pretresljiv in vznemirjajoč, kot tudi prav potiho spokojen in umirjen.