Lenča Malec s svojimi deli gradi mitologijo, ki nastaja okoli njenega telesa. Kot glavna akterka del se pozicionira v svet s humornimi podobami ponotranjene naivnosti in zaupanja do pogleda družbe na njeno zunanjost ter pričakovanj do vloge, ki ji je bila dodeljena.
V trku estetike ameriškega predmestnega življenja in Y2K estetike popkulturnega blišča, avtorica išče stičišče med podobo »dobre žene« in njenega (navideznega) nasprotja, seksapilne in samozavestne ženske, v preteklosti pogosto označene z besedo »bimbo«. Izraz, ki se je v popkulturi uporabljal za opis lahkomiselne, inteligentno omejene, a konvencionalno lepe ženske, so v zadnjih letih posvojile nekatere novodobne feministke in ga pripisale ženskam, ki se ne bojijo pokazati svoje feminilnosti, seksapila in samospoštovanja. Z vznikom »bimbo kulture« na socialnih omrežjih se poraja vprašanje, ali gre pri tem za akt emancipacije ali za neposrečen poskus zahteve po enakosti med spoloma. Je sploh mogoče pričakovati emancipiran pogled na žensko telo in njeno družbeno vlogo, če je ta po videzu prikladna zahtevam moške fantazije in ukoreninjenemu patriarhalnemu pogledu družbe? Avtorica na vprašanje odgovarja z izrazito osebne in ranljive pozicije, ozirajoča se na zgodovino reprezentacije ženske v umetnosti in popkulturi.
Lenča Malec (1997) je študentka magistrskega študija slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer je pred tem tudi diplomirala. V svojem delu se ukvarja s težko določljivim razmerjem med erotiko in pornografijo ter svojo pozicijo v patriarhalni družbi, katere simptom je ponotranjeno delovanje moškega pogleda na različne aspekte dojemanja nasprotnega spola. Sodelovala je na več skupinskih razstavah v Sloveniji, med drugim v galerijskem prostoru Hotela Tresor, galeriji DobraVaga in galeriji Krpan v Cerknici.
Kuratorka cikla: Maša Knapič
VSTOP PROST
8. 3. – 26. 3. 2023 (Kamera)