Klavirski mag Lubomyr Melnyk, ki skupaj z Nilsom Frahmom, Olafurjem Arnaldsom in drugimi kolegi varovanci založbe Erased Tapes Records klavirsko glasbo dela zopet vznemirljivo, jo približuje sodobni popularni glasbi ter z njo navdušuje mlade generacije glasbenih ustvarjalcev in publike. Karizmatični maestro hipnotične klavirske repetitivnosti k nam prihaja premierno, na valu izjemnega albuma “Rivers and Streams”, ki
Klavirski mag Lubomyr Melnyk, ki skupaj z Nilsom Frahmom, Olafurjem Arnaldsom in drugimi kolegi varovanci založbe Erased Tapes Records klavirsko glasbo dela zopet vznemirljivo, jo približuje sodobni popularni glasbi ter z njo navdušuje mlade generacije glasbenih ustvarjalcev in publike.
Karizmatični maestro hipnotične klavirske repetitivnosti k nam prihaja premierno, na valu izjemnega albuma “Rivers and Streams”, ki je konec 2015 izšel za Erased Tapes.
Lubomyr Melnyk, klasično izobražen ukrajinski pianist, je pravi inovator, ki raziskuje nove smernice sodobne glasbe. Pod vplivom minimalističnih gibanj zgodnjih 70-ih prejšnjega stoletja, je razvil čisto samosvoj klavirski jezik in ga poimenoval po principu ohranjanja kontinuiranega, neprestanega zvočnega toka. Zaradi svojih hitrih in kompleksnih notnih struktur je zaslovel kot eden najhitrejših koncertnih pianistov na svetu. S svojo virtuozno tehniko igranja ustvarja nadtone, ki se mešajo, trčijo eden v drugega ali celo v trenutkih tvorijo nove melodije in tako oblikujejo kompozicijo zunaj njene prvinske forme.
V zadnjih letih svojega ustvarjanja se Melnyk vse bolj povezuje z novo sceno klavirske ustvarjalnosti, ki razpira novo polje med sodobno klasiko s neodvisno (indie) popularno glasbo. Zadnje tri albume je tako izdal pri založbi Erased Tapes, znana pa so tudi njegova sodelovanja z nedvomno prvim imenom tega novega polja, Nilsom Frahmom, ki se šteje med Melnykove največje oboževalce.
Melnyk je že od nekdaj v svojem edinstvenem in kontinuiranem načinu igranja videl izrazito podobnost z vodo. Bolj ko je svojo tehniko nadgrajeval in bolj ko so note tekle, bolj se je čutil povezanega z vodo. »Začutil sem, kako se mi roke in dlani in vse znotraj njih spreminja iz mišic in mesa v … vodo.«
Z albumom Rivers and Streams se je še globlje osredotočil na to povezanost z vodo in sicer do točke, ko sama glasba začenja pridobivati tekočo obliko. Album sta producirala Robert Raths in Jamie Perera, ki sta poskrbela, da neopazno teče od živih posnetkov iz albuma The Pool of Memorie, posnetih v cerkvi, do del, v celoti nastalih v studiu, kot npr. Sunshimmers in Ripples in a Water Scen, pri katerih ga spremlja Perera na akustični ali električni kitari. Raths je k sodelovanju na prvi polovici albuma povabil korejsko flavtistko Hyelim Kim, medtem ko Melnyk zaključi drugo polovico s kaskadami arpeggio figur, s katerimi se z neverjetno hitrostjo razteza po celotni širini klaviature. Album doseže vrhunec s pesmijo The Amazon, 20-minutno skladbo, posvečeno najdaljši reki na svetu.
Telo mojstra kontinuiranega klavirja, njegovi prsti in roke, vse se mu spremeni v vodo, zrak in kamen. To so tri manifestacije kontinuirane tehnike. In kontinuiranemu pianistu uspe s prsti fizično transformirati glasbo v enega od teh treh elementov.
»Voda je največji od vseh čudežev vesolja. Mislim, da je tudi najredkejša snov v vesolju. Voda je najbolj magična in najbolj skrivnostna stvar, kar jih poznamo! Zato posvečam svoj album rekam in tokovom tega sveta – iz hvaležnosti do njihove lepote!« Lubomyr Melnyk
Ocene tiska:
»Veličastno.« – Mojo,
»Še nikoli tako privlačno.« – The Wire,
»Moderno klasično očaranje« – Uncut
Organizacija: Kataman v sodelovanju s Kinom Šiška.