Maruša Meglič trenutno zaključuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, svoje izobraževanje pa nadaljuje tudi v šoli za kustose in kritike sodobne umetnosti Svet umetnosti. Na samostojni razstavi v sklopu Cikla mladih ustvarjalcev 2.0 v prostorih Kioska, se bo predstavila z inštalacijo Umetnik potrebuje le malo. Ta bo sestavljena iz mizne
Maruša Meglič trenutno zaključuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, svoje izobraževanje pa nadaljuje tudi v šoli za kustose in kritike sodobne umetnosti Svet umetnosti. Na samostojni razstavi v sklopu Cikla mladih ustvarjalcev 2.0 v prostorih Kioska, se bo predstavila z inštalacijo Umetnik potrebuje le malo. Ta bo sestavljena iz mizne instalacije skupaj s serijo grafičnih listov z odtisi krompirjevih štampiljk
“Uporaba tehnike se zdi banalna, vendar jo sprejemam kot popolnoma legitimno in raziskujem njen možen likovni in kontekstualen razpon. Nizko proračunska dela, ki nastajajo v času krize – gospodarske, kulturne, kjer status umetnosti strmo pada skupaj s proračunom namenjenim likovnim ustvarjalcem. Prav je, da umetnost izraža stisko lastnega časa skozi samo karakteristiko del.”
Delo se v mnogem odmika od tematik, ki jih avtorica navadno obravnava. Družbeno kritična os dela izhaja iz osebne izkušnje, ki priča o stresni situaciji, s katero se umetnosti željni mladi soočajo na prehodu v odraslost in samostojnost. Mladi ustvarjalci so omejeni s finančnimi sredstvi in preobremenjeni z zahtevami po množični razstavni produkciji, posledica česar je svojevrstna kulturna inflacija. Umetnica je zato posegla po nizkoproračunski tehniki odtiskovanja krompirja. Le-ta je cenovno ugoden ter izpolnjuje zahtevo po hiper-produkciji umetnosti. Ta nov naskok na Arte povera je kot sediment zastarelih modernističnih nazorov o umetnosti in izhaja iz romantične predstave o umetniku geniju, ki v bednih pogojih ustvarja visoko umetnost.
Krompir v zgodovini Slovencev ima pomembno vlogo. V času habsburške monarhije je tako reševal prebivalstvo v revščini pred lakoto. Umetnica se s svojo gesto poklanja vlogi krompirja, ki jo je imel v naši zgodovini, hkrati pa se spogleduje z mislijo, da lahko iste odlike in zmožnosti krompirja uporabi v namene umetnosti.
“Krompir kot rešitelj ljudi in umetnosti. Krompir teši lakoto in umetnost.”
Kuratorici cikla: Tia Čiček in Dora Trček.
Organizacija Kino Šiška.