Mladen Dolar in Oxana Timofeeva: MINERVINA SOVA Sova je bila v tradiciji filozofska žival par excellence. Kot emblem je spremljala Ateno, rimsko Minervo, boginjo modrosti, in je bila videti kot živalski protipol duhovnemu prizadevanju filozofije. Zakaj prav sova? Kaj ima filozofija z živalskostjo, zakaj si je toliko filozofov omislilo živalski imaginarij, da bi podali prispodobo
Mladen Dolar in Oxana Timofeeva: MINERVINA SOVA
Sova je bila v tradiciji filozofska žival par excellence. Kot emblem je spremljala Ateno, rimsko Minervo, boginjo modrosti, in je bila videti kot živalski protipol duhovnemu prizadevanju filozofije. Zakaj prav sova? Kaj ima filozofija z živalskostjo, zakaj si je toliko filozofov omislilo živalski imaginarij, da bi podali prispodobo svojega početja?
Na slovitem mestu v Uvodu v Filozofijo pravice je Hegel zapisal: »Minervina sova poleti šele, ko pada mrak.« Stavek se je ponavadi razumelo tako, da filozofija pride vselej prepozno, tedaj, ko je svet že izgotovljen, torej prepozno, da bi ga spreminjala, lahko ga kvečjemu le spozna. Marx je temu nasproti postavil slovito geslo, da so filozofi svet le tako ali drugače interpretirali, gre pa za to, da ga spremenimo. Kako tedaj razumeti poslanstvo filozofije skozi prispodobo sove? Nam nemara sova lahko sporoča še kaj drugega?
Dogodek organizirata Združenje Aufhebung in Center urbane kulture Kino Šiška. Potekal bo v angleščini.
Foto kolaž: Nikolay Oleynikov (“Chto Delat?”)