Nastja Utroša se v galeriji DobraVaga predstavlja s prvo samostojno razstavo, ki nosi naslov Mreža.
V seriji praskank prevprašuje koncept črednega nagona, različna vedenja ljudi v skupini in njihovo nezavedno ujetost v številne družbene strukture. Navdih za temačna dela manjših formatov, ustvarjenih na kaširano platno, izhaja iz njenega vzporednega raziskovanja vedenjskih lastnosti nekaterih ribjih vrst. Specifični fenomen, imenovan angleško shoaling ali schooling, v biologiji zaznamuje ribe, ki se iz hidrodinamičnih, predvsem pa družbenih razlogov zadržujejo v skupini. Ne gre zgolj za običajno jato, pač pa za kompleksno, neverjetno sinhrono strukturo rib, ki se s pomočjo formiranja takšne skupine uspešneje branijo pred plenilci, hitreje najdejo hrano in partnerje, s svojo skladnostjo gibanja pa uspešno varčujejo z energijo. Druga ob drugi drsijo z natančno fizično oddaljenostjo in visoko odzivnostjo; če ena riba spremeni smer plavanja, ji ostale sinhrono sledijo.
Na tej točki umetnica odkriva vzporednice s človeško družbo, saj se ljudje kot družbena bitja ravno tako gibljemo v različnih skupinah, kjer nemalokrat sledimo vzgibom in vedenju ostalih posameznikov. Ker smo nagnjeni k posnemanju tistih, ki jih cenimo, ali pa jih cenijo drugi, hitro postanemo del sistema, kjer občutek svobodnega odločanja in mišljenja ni več samoumeven. Ravno zaradi naše medsebojne bližine in povezanosti se lahko skupaj še hitreje ujamemo v past, tako kot se strnjen school of fish, kljub svoji iznajdljivosti in slogi, ujame v mrežo.
Nastja Utroša (1995, SI), rojena v Murski Soboti, je mlada slovenska vizualna umetnica, usmerjena v ilustracijo in grafiko. Leta 2018 je diplomirala iz arhitekture na FGPA v Mariboru. Od leta 2019 obiskuje magistrski študij urbanizma na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani. Leta 2019 je v tandemu s studiem JNŽ sodelovala na razstavi Ventura Future, ki je gostovala na tednu oblikovanja Saloni del Mobile v Milanu, na sejmu Maison et Objet v Parizu in v galeriji Kunsthall Oslo na Norveškem. Letos se skupaj predstavljata na Razstavi slovenskega oblikovanja – The Future of Living na Dunaju. Njena dela najpogosteje odslikavajo posledice, ki jih na posamezniku pustijo različna družbenopolitična delovanja. Poslužuje se minimalistične estetike, grotesknih elementov in bizarne motivike, kamor poleg antropomorfnih bitij in geometričnih prepletanj spadajo tudi štirinožni prijatelji in galerijskemu prostoru primerne ribe.
Kuratorka: Maša Žekš
Organizacija: Kino Šiška / DobraVaga
Prost vstop.