“Svetleča stran temnih zvokov ukrajinske elektronike s protagonisti kultne založbe Kvitnu!” Zavoloka in Laetitia Morais sodelujeta od leta 2007, ko sta se srečali na dogodku na Portugalskem, na katerem sta obe sodelovali. Zavolokina glasba je globoka in ponotranjena, polna različnih plasti čistega zvoka in kljub silnosti vedno ohranja organsko povezanost z vizualijami Laetitie, ki neprestano
“Svetleča stran temnih zvokov ukrajinske elektronike s protagonisti kultne založbe Kvitnu!”
Zavoloka in Laetitia Morais sodelujeta od leta 2007, ko sta se srečali na dogodku na Portugalskem, na katerem sta obe sodelovali. Zavolokina glasba je globoka in ponotranjena, polna različnih plasti čistega zvoka in kljub silnosti vedno ohranja organsko povezanost z vizualijami Laetitie, ki neprestano išče ravnovesje med fizičnimi in digitalnimi elementi. Obe na odru improvizirata, zato je potek koncerta neznanka. Zgodi se, da je edina »iztočnica« za njun nastop koncept, kar se je zgodilo, ko je Zavoloka začela snemati serijo albumov, posvečenih naravnim elementom: Viter (veter), Vedana (voda) in njen najnovejši album Volya (ogenj), ki bodo prvič predstavljeni v Ljubljani.
Skupaj sta nastopili na naslednjih dogodkih: Audiovisiva (Milano), Avalanche (Porto), Madeira Dig (Madeira), Rewire (Haag), Cynetart (Dresden), Kvitvechir (Kijev), Eur€opejski Stadion Kultury (Rzeszów), Mózg – Bydgoszcz and Elbphilharmonie (Hamburg). (Promocijsko gradivo)
Zavoloka je odrsko ime Kateryne Zavoloke – umetnice zvoka, skladateljice eksperimentalne elektronske glasbe, performerke in grafične oblikovalke iz ukrajinskega Kijeva. Zavoloka raziskuje sintezo digitalnega in analognega in ju povezuje s starodavnimi ukrajinskimi narodnimi pesmimi, ki jih sama posname, in različnimi instrumenti. Njena glasba je sestavljena iz intenzivnih mnogovrstnih zvokov in nepričakovanih kombinacij v skrbno nadzorovanem elektronskem okolju.
Zavoloka je v sodelovala z umetniki, kot so Kotra (Ukrajina), Mark Clifford of Seefeel (VB), Feldermelder (Švica), AGF (Nemčija), Anders Dahl (Švedska), Andrea Pensado (Argentina/ZDA). Na povabilo Aphexa Twina (VB) je sodelovala pri njegovih avdio-vizualnih predstavah, pogosto dela in nastopa v živo z vizualno umetnico Laetitio Morais (Portugalska), aktivna pa je tudi v mednarodnih medžanrskih umetniških projektih, instalacijah, videih, filmski glasbi … Za album Plavyna je leta 2005 prejela častno omembo v digitalni glasbi in zvočni umetnosti na Ars Electronica. Zavoloka redno nastopa na koncertih in svojo glasbo je predstavila v koncertnih dvoranah, klubih, muzejih, gledališčih in prizoriščih na prostem po vsem svetu.
Laetitia Morais je svoja umetniška dela predstavila na dogodkih in v galerijah, ko so Spoilt (Peacock Art Centre, Aberdeen), Eme (Igreja de Santiago, Palmela; Convento São Bento da Vitória, Porto), Kvitvechir (Kijev), Madeira Dig (Casa das Mudas, Madeira), Sonic Scope (Bomba Suicida; Maria Matos, Lizbona), Storung (La farinera, Barcelona), Bang! (FBAUL; Galeria Fábrica Features, Lizbona), Audiovisiva (Magazinni Pta. Genova, Milano), Um (Bomba Suicida, Lizbona), Lawine (Nemčija, Berlin), Rewire (Haag), €opejski Stadion Kultury (Market Square, Rzeszów), Bienal de Arte de Cerveira (Cerveira), After Crisis (General Public, Berlin), Mózg (Bydgoszcz), Cynetart (Festspielhaus Hellerau – Dresden), Close (EI, New York), Elbphilharmonie (Hamburg). Za razvoj projekta Missing for ten years na Experimental Intermedia Foundation v New Yorku je od fundacij Calouste Gulbenkian in FLAD leta 2011 prejela štipendijo Ernesto de Sousa. Bila je tudi scenografka gledaliških in televizijskih produkcij. Od leta 2008 uči vizualne umetnosti na College of Education v Coimbri.
KOTRA
Kotra je vzdevek in glavni umetniški projekt ukrajinskega zvočnega umetnika in promotorja Dmytra Fedorenka iz Kijeva. Kotra že vrsto let raziskuje meje percepcije – svoje lastne in občinstva – in kako glasbeni ekstremi vplivajo na telo in duha. Vsi njegovi albumi in koncerti v živo so način radikalne transformacije skozi zvok, ki je eno najmočnejših abstraktnih orodij komuniciranja. Kotra »bombardira« občinstvo z izjemno glasnimi zvoki in na ta način, poleg njene estetske plati, ponuja drugačen obraz glasbe – obraz, ki iritira in moti.
Kotra (Dmytro Fedorenko) je uveljavljen predstavnik sodobne ukrajinske eksperimentalne glasbene scene. Je hiperaktivni glasbenik in producent, izkušen promotor in kurator številnih projektov, mednarodnih festivalov in glasbenih založb. Je avtor vrste zelo uspešnih umetniških projektov in dogodkov. Na glasbeni sceni deluje že od zgodnjih devetdesetih let preteklega stoletja; njegovi začetki vključujejo eksperimentalno živo glasbo in sodelovanje z vizualnimi umetniki. V letih 1998 in 1999 je z elektronsko glasbo začel nastopati v majhnih kijevskih klubih. Od leta 2006 je bil kurator mednarodnih projektov, pri katerih je sodeloval z mednarodnimi organizacijami, kot so Poljski inštitut, Pro Helvetia, Švedski inštitut in Goethejev inštitut. Leta 2010 je na pariškem Qwartz Electronic Music Awards prejel nagrado za glasbeno založbo leta (Kvitnu). (Promocijsko gradivo)
KVINTU
Založbo Kvintu je l. 2006 v Kijevu v Ukrajini ustanovil Dimitrij Fedorenko. Sprva je z založbo predvsem dokumentiral svoje delo in ustvarjanje rojakov, kot je Zavoloka (ki je hkrati odgovorna za celostno podobo založbe), kasneje pa je založba prerasla svoje okvirje in je danes priznana mednarodna založba, na kateri domujejo ustvarjalci iz Ukrajine, Portugalske, Italije. Gre za eno prvih založb, ki je dokumentirala sodobna snovanja v polju elektronske glasbe ne le v Ukrajini, temveč na širšem področju bivše skupne države, vključno z Rusijo. Založba Kvintu je l. prejela kar tri prestižne nagrade na merodajnem Festivalu za elektronsko glasbo Quatzu, med njimi tudi za najboljšo založbo. Založba je organizacijsko aktivna tudi v tujini. l. 2006 je organizirala prvo mednarodno turnejo ukrajinskih in švedskih ustvarjalcev eksperimentalne elektronske glasbe po Evropi, ter l. 2011 sodelovanje Kvintu, Headfun ter Pro Helvetie v projektu ‘Ukranian Connections’ v Ženevi. Od l. 2008 organizira serijo rednih koncertov v Kijevu pod imenom Kvintu Live, od l. 2006 dalje pa organizirajo tudi dva pomembna mednarodna festivala eksperimentalne glasbe Kvintu fest in Detali Zvuku.
SONICA Series
SONICA Series je redna serija mesečnih dogodkov MoTA Muzeja tranzitornih umetnosti, ki predstavlja raziskovalne avdiovizualne, sonične in elektroakustične prakse.
Znotraj SONICA Series želimo predstavljati umetnike, založbe in platforme ki raziskujejo zanimivo polje med klubsko kulturo, zvočno umetnostjo ter improvizirano elektroakustično glasbo.
Naslednje založbe v SONICA Series: PAN, Subtext.
Dosedaj so se znotraj serije predstavljali izvajalci: Martin Messier- Sewing Machine Orchestra, Jason Lescalleet, Incite, Teho Teardo & Blixa Bargeld, Plaid, Emptyset, Senking, Aoki Takamasa in drugi…
Dogodek je del SONICA Series XII.
Produkcija: MoTA – Muzej tranzitornih umetnosti, Mesto žensk, CUK Kino Šiška.