Intermedija

10. 12. 2019

dvorana Katedrala

Tadej Droljc: Žarkolom

avdiovizualni nastop

“Bilo je, kot da so bila pravila časa ali prostora ustvarjena le zato, da se jih lahko nenehno krši. Vendar se je znotraj navideznega kaosa zdelo, da ima vse logičen vrstni red. To je bil eden tistih trenutkov, ko se je naša koža naježila zaradi senzorične intenzivnosti, ki smo jo doživljali.” (A. Rodriguez) || “Glasba in kvantne podobe, tako znanstveno verjetne pa vendarle tako neopisljive, da bi se jih dalo pojasniti le z religijo. Karkoli se je zgodilo, smo verjeli.” (Xavier Puig) || “Bralcu komentarja bi rad vsaj za nekaj trenutkov proizvedel vsaj trenutek, iz katerega je razvidno, da smo prisostvovali oblikovanju kozmičnega prostora, ki nam je s svojim ‘morfiranjem’ pred nami oblikoval bazičen občutek rojstva materije. S svojimi parametri je vplival na to, kako kozmično materialnost vidimo … Techno poesis!” (Dragan Živadinov)

Po končanem doktorskem študiju na temo “avdiovizualne eskapologije” in seriji intrigantnih, večkrat nagrajenih in širom Evrope predstavljenih avdiovizualnih kompozicij se Tadej Droljc vrača v Slovenijo.

V koprodukciji konzorcija osmo/za in Kina Šiška je pripravil novo avdiovizualno delo Žarkolom, ki ga  premierno predstavlja v Katedrali Kina Šiške. Kompozicija za laser, luč, projekcijo in zvok gradi avdiovizualni objekt, ki temelji na tesni sinhronizaciji vidnega in slišnega. Omejitve, ki jih avdiovizualna vzajemnost postavlja posameznemu mediju, ustvarjajo med-modalno tenzijo in težnjo po osvoboditvi. Njeno možnost Droljc išče v med-modalnem razpadanju objektov v svobodnejše avdiovizualne percepte, kjer časovno-prostorsko sinhronizacijo nadomeščajo bolj poetične vezi. Med-modalna drama ujetosti in osvobajanja v in od medija je v zadnjih letih prizorišče Droljčevega komponiranja – praksa, ki jo sam imenuje avdiovizualna eskapologija.

Poleg Žarkoloma bo Droljc predstavil tudi dva druga projekta: samostojno avdiovizualno delo Capillaries Capillaries (2017) in Synspecises (2019), projekt z Eliasom Merinom.

Dr. Tadej Droljc je interdisciplinarni umetnik, ki deluje na področju elektronske glasbe, računalniško generiranih avdiovizualnih kompozicij in drugih oblik intermedijske umetnosti. Na Centru za raziskave v novi glasbi Univerze v Huddersfieldu (VB) je letos zaključil doktorski študij na temo avdiovizualne kompozicije. Tam je v tem času poučeval računalniško kompozicijo. V zadnjih letih je prejel več mednarodnih nagrad in priznanj, med drugim nagrado Edigma Semibreve, študentsko nagrado Lumen Prize, ožji izbor za nagrado Lumen, nagrado Madatac za najbolj obetavnega video umetnika, štipendijo Denis Smalley za elektroakustično glasbo in štipendijo Ministrstva za kulturo za podiplomske študije. Svoja dela je predstavil na festivalih po celem svetu, med drugim na znamenitem Ars Electronica, L.E.V. Festival, Marche du Film (Cannes Film Festival), Semibreve, Node, Sonica Glasgow, Brighton Digital Festival, Madatac, Inter BEE Tokyo itd.

Žarkolom, Capillaries Capillaries: Tadej Droljc

Synspecies: Elias Merino (glasbeni del) in Tadej Droljc (vizualni del)

Produkcija dela Žarkolom: osmo/za (Društvo Ljudmila, Zavod Projekt Atol, Zavod Delak)

Ko-produkcija: Kino Šiška

Posebna zahvala: Tilen Sepič, Matic Potočnik, Katja Goljat, Dan Adlešič, Turistično združenje Portorož, Borut Jerman, Marko Vivoda

Vstopnice že v prodaji prodaji prek spleta in prodajne mreže Eventim.

Organizacija: Konzorcij osmo/za (Društvo Ljudmila, Zavod Projekt Atol in Zavod Delak) in Kino Šiška.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo in Ministrstvo za javno upravo. Projekt je del mreže EASTN-DC, ki je sofinancirana s strani Evropske unije, program Ustvarjalna Evropa.

Predvaja se…