Razstava Algoritmija temelji na projektu, ki na filozofsko poglobljen in estetsko dovršen način obravnava prvoosebne odzive na spreminjajočo se avtorju domačo in poznano okolico. Izhodišče razstave predstavlja zmagovalni zin mednarodnega natečaja, ki ga je galerija DobraVaga priredila že deveto leto zapored.
Tim Topić je komisijo prepričal s svojo tehnično izvedbo in občutkom za detajle, surovostjo izdelka v oziru do velikega formata samega zina ter konsistentno uporabo sitotiska. Zin Algoritmija odraža avtorjev slog in siceršnji način dela – fokus na fotografijo, igranje s kontrasti, subtilne, abstraktne podobe, natančnost in spretnost z materialom.
Algoritmija naslavlja združitev aritmije in algoritma; v svoji osnovi označuje nelagodje ob motnjah zaznave lastnega spreminjajočega se okolja, natančneje lokalnih urbanih predelov, ki zaznamujejo avtorjev repetitiven vsakdan. Avtorja, ki pri obravnavi zaznav izhaja iz lastnih izkušenj, ne zanimajo toliko posledice sprememb, pač pa prisotnost spremembe same. Te so se zgodile brez avtorjeve vednosti ali kakršnekoli (zavedne) vpletenosti, kljub temu pa v njegovem delovanju nastopajo kot prepreka ustaljenemu delovanju in interakciji z okoljem. V okviru svoje prakse se avtor navezuje na teorijo gestalt emergence in omenjene spremembe razume kot posledice skupne volje neke skupnosti, četudi so njeni posamezni gradniki drugače razmišljujoči in se njihova volja jasno razlikuje od skupne.
Algoritem v odnosu do aritmije tako zaznamuje neenakomernost, nepričakovana motnja v osebnem postopku, delovanju ali navodilu, ki načeloma določa ustaljeno, preverjeno zaporedje določenih opravil, denimo migriranje skozi sosesko, pa tudi postopek izdelave grafike v tehniki sitotiska. Sinteza obeh besed v naslovu razstave združuje diametralno nasprotje pojmov, ki po eni strani naslavljajo ustaljeni red in smisel, po drugi pa ga istočasno demolirajo v skupku nepričakovanih motenj. Motnja v postavitvi razstave, ki jo zaznamujejo v prostor umeščeni gradbeni odri, ki se v direktnem pogledu nanašajo na eno od izvornih fotografij novogradnje v avtorjevi bližnji okolici, hkrati pa v obliki nepričakovane motnje prekinejo prosto gibanje po prostoru in obiskovalca prisilijo v interakcijo, prilagajanje ter ponoven razmislek o konstitucija prostora, v katerem (so)obstajajo.
Tim Topić (2002) je ustvarjalec, ki deluje primarno na področjih fotografije (in z njo povezanih praks) ter grafičnega oblikovanja, ki ga študira na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Ustvarja tudi na področju grafike, prostorskih instalacij in zvoka. Trenutno ga zanima koncepcija spomina, njegova kontekstualizacija in (de)konstrukcija ter gestalt teorija, katere aspekte preiskuje znotraj manjših specifičnih projektov. Sodeloval je na več skupinskih razstavah v DobriVagi, nazadnje na 7. ediciji Svežih rib in razstavah appointMENT 7.0 in 8.0 v sklopu festivala MENT. Je zmagovalec 9. mednarodnega Zine Vitrine poziva s pričujočim zinom Algoritmija. Samostojno razstavlja od leta 2023 (Sekante v DobriVagi, Vršenja v Mestni hiši MOL) in se uspešno udeležuje oblikovalskih razpisov (3. mesto na razpisu za oblikovanje spominskih kovancev Banke Slovenije, priznanje žirije v kategoriji Mlada kri na natečaju Plaktivat).
Kuratorka: Maša Žekš
Vstop prost.
8. 4.–10. 5. 2024
Organizacija: Kino Šiška.
Zahvaljujemo se podjetju Ringer d.o.o. opaži in odri za sodelovanje in pomoč pri projektu.