Razstava Turist temelji na avtorjevem preizpraševanju lastne fotografske prakse, ki v tem primeru izhaja iz uporabe turistične fotografije kot medija za dokumentiranje lastnih premestitev.
Osrednja tema so vprašanja avtentičnosti, pomena vizualnega arhiviranja ter odnosa med posameznikovo identiteto in vizualno predstavitvijo krajev. Projekt se ukvarja z dialektiko med naivno brezbrižnostjo turistične izkušnje in uporabo fotografskih tehnik, ki sicer pripadajo avtorjevi »resni« umetniški praksi.
Turistična fotografija v tem kontekstu razkriva več kot zgolj dokumentacijo potovanj – postane sredstvo za izražanje identitete turista, obenem pa odpira vprašanja o njegovi vlogi v procesu interpretacije destinacij. Motivi, ki so na prvi pogled vsakdanji in obči, dobijo s subjektivno obravnavo turistovega kulturnega ozadja in osebnih motivacij novo razsežnost. Prav ta osebni vidik, ki oblikuje specifičen narativ, izstopa kot ključno sredstvo za vzpostavitev odnosa do upodobitev.
Namesto da bi ustvarjal povsem nove in namenske vizualne podobe, avtor razmišlja o že obstoječem, lastnem fotografskem gradivu. Tak pristop omogoča združevanje tehnične preciznosti in estetike z introspektivno refleksijo, pri čemer vsaka fotografija postane osebna izjava in del širšega dialoga z estetiko množične kulture. Fotografija tako ne služi zgolj kot sredstvo za dokumentiranje, temveč postane ritual, ki legitimira izkušnjo in ji podeljuje aluzivne pomene.
Razstava odpira vprašanja o vlogi fotografije (in na splošno upodabljajoče umetnosti) v turistični izkušnji, pri čemer raziskuje razlike v percepciji in interpretaciji univerzalnih podob. Avtor na subtilen način razgrinja napetost med individualno (estetsko) izkušnjo in kolektivnimi predstavami o turističnih podobah, hkrati pa spodbuja razmislek o vlogi fotografskega medija pri oblikovanju skupnih interpretacij.
Tim Topić (2002) deluje na področjih fotografije, grafike, prostorske instalacije, zvoka in grafičnega oblikovanja, ki ga trenutno tudi študira na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Trenutno ga zanimajo spomin, njegova koncepcija, prostorske zaznave in manipulacija vsega navedenega.
Redno sodeluje z galerijo DobraVaga, skupinsko pa je razstavljal tudi v galeriji Photon, SEM, PMS, Kinu Šiška, Mestni hiši MOL in na razstavi Oddelka za fotografijo Ponjava 4. Samostojno je razstavljal v DobriVagi, Kinu Šiška, Mestni hiši MOL in Mali galeriji Banke Slovenije. V sklopu Kolektiv Arhiv je leta 2024 sodeloval pri izdaji umetniške publikacije Sterilni študent. Je zmagovalec 9. poziva ZineVitrine.
Kuratorka: Špela Pečjak
Vstop prost.
4. 2.–1. 3. 2025
Organizacija: DobraVaga / Kino Šiška.