Po treh letih se na mesto zločina vrača eksplozivni brass-hip hop ansambel, ki je brass band izročilo New Orleansa v punkovskem stilu premešal s hip hopom. Novi album Pax Volumi je junija letos izšel za angleško založbo Tru Thoughts, ki je dom artistom, kot so Alice Russel, Ty in drugi. Če ste jih zamudili prvič,
Po treh letih se na mesto zločina vrača eksplozivni brass-hip hop ansambel, ki je brass band izročilo New Orleansa v punkovskem stilu premešal s hip hopom. Novi album Pax Volumi je junija letos izšel za angleško založbo Tru Thoughts, ki je dom artistom, kot so Alice Russel, Ty in drugi. Če ste jih zamudili prvič, tokrat ne ponovite napake!
»Najbolj udarna pihalna sekcija v hip hopu« – Dazed and Confused
»Ti pihalci vam bodo odpihnili možgane.« – JazzTimes
»New Orleans odgovarja na The Roots« – The New Yorker
»Izvirni, zabavni in (hura!) nesramni« – LA Weekly
Youngblood Brass Band z navdušenjem, glasno in podžigajoče kršijo konvencije, saj so privzeli formo pihalnega orkestra iz New Orleansa in jo preoblikovali v punkovski hip hop monstrum, ki groove združuje z odločnostjo. Desetčlanski ansambel, ki izvira iz Madisona v Wisconsinu, zdaj združuje člane iz celotnih ZDA (Madison, Brooklyn, Nashville, Minneapolis, Chicago), svoj intenzivni tečaj mešanja žanrov pa po svetovnih odrih izvaja od leta 2000. Le katera druga zasedba se lahko pohvali, da so njeno glasbo vrteli DJ-ji, kot je Questlove (iz The Roots), da je sodelovala z velikani hip hopa, kot je Talib Kweli, da njene avtorske skladbe izvajajo študentski pihalni orkestri in jazz ansambli po vsem svetu, pa se na punk festivalu vseeno ne počuti, kot ne bi bila na praven mestu? Le katera druga zasedba združuje navidez povsem različne svetove čudaškega pozavnista in breakdancerja z nahrbtnikom?
Youngblood so na neštetih turnejah prečesali ZDA in precejšen del sveta, saj so svoje koncerte razprodali v več kot 20 državah. Njihova festivalska zgodovina se bere kot seznam najhujših glasbenih dogodkov po svetu: Roskilde, Glastonbury, Lowlands, Pukkelpop, SXSW, CMJ, North Sea Jazz, WOMAD … in tako dalje in tako naprej. Zasedba si je z razbeljenimi koncerti zagotovila status neverjetnega koncertnega benda, pa naj gre za intimna klubska okolja ali festivalske odre pred tisoči poslušalcev.
Na njihovem debitantskem albumu Unlearn, ki je leta 2000 izšel v neodvisni produkciji, so sodelovali Talib Kweli (pri underground udarnem hitu “Ya’ll Stay Up”), Mike Ladd, DJ Skooly in vokalist Franka Zappe, Ike Willis. S pozornostjo, ki so jo zbudili, so si priborili pogodbo z revolucionarno avant-hip-hop založbo Ozone Music NYC, ki je svetu predstavila poetične talente, kot so Saul Williams, Company Flow (El-P), Antipop Consortium, Mr. Lif itd. Naslednji album (in prvi pri Ozone), priznani center:level:roar iz leta 2003 (ki je prinesel tudi njihovo zdaj že standardno pihalno himno Brooklyn), je zasedbo popeljal na razprodano svetovno turnejo.
Youngbloodi so izdali še dva albuma pri svoji založbi Layered Music imprint: Live. Places. (2005) in Is That a Riot? (2007) in z obema še okrepili svoj razvpiti status vodilnega svetovnega koncertnega pihalnega orkestra. Poleg tega so nadaljevali z rednimi izobraževalnimi aktivnostmi, saj so srednjim šolam in univerzam ponujali delavnice glasbene zgodovine New Orleansa, jazz improvizacije, hip hop kulture in ustvarjalnih vzgibov. Prav s tem pa so si med mladimi glasbeniki pridobili kultni status. Morda si svet v resnici skrivoma želi intenzivne inteligentne plesne glasbe, v kateri ne najdemo pretirane nadute ironije, ki sicer prevladuje v trenutni industriji zabave. Morda je mogoče kaj reču tudi v zagovor preprostega kvalitetnega glasbenega ustvarjanja, pretiranega razdajanja na odru in vztrajanja pri svojem ne glede na trenutno modo.
Za svoj novi album (prvi po petih letih), Pax Volumi, so se Youngblood Brass Band povezali z založbo Tru Thoughts iz britanskega Brightona, na katere seznamu najdemo vse od deep soula (Alice Russell) do hipa hopa (Ty) in pristnih neworleanških pihalnih orkestrov (Hot 8), kar ne bi mogla biti primernejša kombinacija. Bend je na tem albumu poleg glasbenih končno dosegel tudi svoje produkcijske cilje, saj jim je uspelo ujeti intenzivnost nastopov v živo, hkrati pa ustvariti beate in ritme, ki neposredno donijo iz zvočnikov. Zdi se skoraj, kot bi se zadnjih petnajst let pripravljali, da postanejo sedanji Youngblood Brass Band; kot da bi vse, kar so počeli v preteklosti, vodilo do snovanja albuma, ki se izmika klasifikacijam, albuma, ki ga ne bi mogla posneti nobena druga skupina. Na odrih po Združenih državah in drugod po svetu so že padle razsodbe – ta bend še nikoli ni zvenel tako dobro.
Katero koli plat pogledamo – udarne koncerte, izobraževalna prizadevanja, malomeščanske korenine, preprosto iskrenost, nalezljivo himničnost, ki navdušuje tako kul mularijo kot piflarje, Youngblood Brass Band so postali fenomen, ki ga je treba videti in slišati.
A La Fu, ki se je rodil v Aberdeenu na Škotskem, je glasbenik, DJ, producent in lastnik glasbene založbe. Snemal, miksal in DJ-jal je že za glasbenike, kot so Roots Manuva, Coldcut, Mike Ladd, Saul Williams, in med drugim za naslednje založbe Ninja Tune, Def Jux in Big Dada.
Večkrat ga je bilo mogoče videti na MTV in drugih televizijskih mrežah, posebej opazna je bila njegova predstavitev umetnosti DJ-janja v navezi z DJ-jem Koolom Hercom. Snemal je tudi mikse za BBC Radio 1 in Solid Steel, pred kratkim pa tudi za Mary Anne Hobbs in XFM.
Poleg turnej, na katerih je A La Fu obiskal klube po vsem svetu, od katerih omenimo le Fabric, Brixton Academy, Sub Club, in newyorški Knitting Factory, je nastopal na številnih festivalih, kot so Glastonbury, Trans Musicales in Pukkelpop,
A La Fu je bil leta 2008 nominiran za BBC-jevo glasbeno nagrado in jo tudi prejel. Nato se je vrnil v London, kjer je posnel nekaj pedantno zastavljenih projektov, ki jih v kombinaciji z izbranimi sodelovanji namerava izdati v okviru svoje založbe VaVa Records. Projekt bo vključeval prvega od njegovih dveh samostojnih EP-jev, I’ll Drive You Pray, ki bosta sledila 7” kompletu z naslovom Themes.
Morda pa je A La Fu tudi razlog, da je bog izumil kasetofon.