Vizualna umetnost

04. 02. / tor / 19:00

Galerija DobraVaga

ZINE VITRINE I RENE KETIŠ: Spodik

razstava

vstop prost

V svojem prepoznavnem slogu surove, črno-bele analogne fotografije avtor intuitivno raziskuje in v objektiv lovi hipne trenutke obcestnih ponočevanj, agilnih spektaklov in iskrenega veseljačenja.

Zabeležene prizore zaznamujejo robusten kontrast, močna zrnavost in ekspresija, ki se potencira z spontanim kadriranjem, izborom dražljivih detajlov in občo vsebino, ki v svoji specifičnosti, a hkratni vsakdanjosti ostaja neobremenjena, brez cenzure ali morebitnih zadržkov. Fotografije, ki so v veliki količini nastajale v razponu zadnjih petih let, vključujejo divje žuranje, popivanje, prijetno druženje, sprehode, kopanje psa, lulanje, ljubčkanje in ples, pridružujejo pa se jim urbana tihožitja prometnih znakov, smetnjakov, praznih piksen, koles, ograj, pločnikov, avtov, pepelnikov, osamelih čevljev, nepostlanih postelj in napol pokajenih cigaret. 

Od več kot pet tisoč posnetih fotografij je v knjigi Spodik predstavljen racionalnejši izbor, ki na dobrih dvestotih straneh zaobjame načrten preplet avtorjevega razuma in intuicije; podobe so ujete naključno in spontano, urejanje sekvence, obdelava fotografij in njihov končen izbor pa je bolj premišljen in načrtno oblikovan. Podoben kontrast narekuje tudi zunanjo podobo knjige, katere platnice so ročno potiskane s štampiljko v obliki avtorjevega rokopisa, skupaj z veznim listom pa ju zaznamujejo organski rumeni vzorci, ki izhajajo iz skeniranega prvoosebnega uriniranja. Iz tega vidika knjiga nastopa kot zaokrožena celota, ki poenoti avtorjevo afiniteto do realizma, neposredne iskrenosti in ranljivosti, ki jo zasleduje tako pri svoji praksi kot tudi širšemu razumevanju človeškega obstoja. Naslov kardinalnega dela in same razstave – Spodik, kar se po avtorjevem narečju iz Radencev navezuje na »nekaj kar je spodaj, pod« – napeljuje na način kadriranja, pogledovanja navzdol ter izbrano, a priljubljeno trash estetiko s kvazibanalno vsebino, ki v avtorjevih (pa v resnici tudi naših) očeh ostaja ganljiva in vedno bolj privlačna.

Kuratorka: Maša Žekš

Vstop prost.
4. 2.–1. 3. 2025

Organizacija: DobraVaga / Kino Šiška.

Predvaja se…