Razstava Sekante temelji na inovativnem zinu Neopažene linije, ki je bil prvotno sestavljen iz večjega kartona, na katerem so bile upodobljene v črnem čaju tonirane sledi fotografiranih električnih napeljav. Preplet številnih geometrijskih mrež, linij in črt je ob razgrnitvi zina funkcioniral kot skrivnosten monokromni labirint ali zemljevid zamolčanih zračnih povezav.
Umetnik se z upodobitvami na prvi pogled abstraktnih mrež in prekrivajočih se načrtov navezuje na zračne električne napeljave v urbanih okoljih, ki povprečnemu krajanu predstavljajo nezaznaven šum ali prezirljivo estetsko oviro. Vseprisotno elektromagnetno žičje nastopa kot izhodišče za opomnik na prostorsko invazivne strukture, ki jih več ne opazimo, spretno ignoriramo ali sproti pozabimo. Dotični odtisi v kompleksni mešanici različnih tehnik in cianotipije ostajajo neponovljivi unikati, vključujejo pa postopke kolažiranja transparenc na bombažni papir, beljenje suhega cianotipa in njegovo toniranje v črnem čaju, v katerem se nahaja aktivna spojina tanin. Celota še vedno temelji na fotografijah, posnetih na črno-beli negativni film.
Tim Topić (2002) je ustvarjalec, ki deluje primarno na področjih grafičnega oblikovanja in fotografije. Trenutno študira grafično oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Fotografska in oblikovalska praksa se v njegovem delu spretno prepletata, podpirata in izpolnjujeta, a vseeno delujeta kot samostojni entiteti. Tematsko se ukvarja z odnosom med zunanjim in notranjim doživljanjem, med drugim v smislu manipulativnih kognitivnih prostorov (ter njihovih materializacij) in konstrukta abstraktnega ter čutnega spomina. Iz dokumentarnega ter režiranega materiala sestavlja fiktivne narative ter ambientalne konstrukcije. Vizualno se poistoveti z neo-ekspresionizmi in neo-impresionizmi, kar izravnava z dobro dozo švicarskih oblikovalskih slogov 20. stoletja, spoj navedenega pa pogosto rezultira v (pritanjeni) groteski. Tehnično se poslužuje analogne fotografije in alternativnih fotografskih ter tradicionalnih oblikovalskih (tiskarskih) postopkov in tako raziskuje njihovo mesto v dobi novih medijev. Sodeloval je na več skupinskih razstavah, nazadnje “Človek#Žival” v Prirodoslovnem muzeju Slovenije (2022), s kolektivom Bastardi pa so skupaj predstavili svoj multimedijski koncept “Iščemo kolektivnega očeta” v Mestni galeriji Kavadarci v Severni Makedoniji (2022). Uspešno je sodeloval tudi na 15. Plaktivatovem natečaju, kjer je njegova serija plakatov “Intimna anonima krvodajalstva” prejela posebno omembo žirije v kategoriji Sveža kri (2022).
VSTOP PROST
10. 3. – 5. 4. 2023
Organizacija: Kino Šiška