Razglas

ZIN3 VITRIN3 lavreati!

11. 10. 2017, Kino Šiška

Na letošnji ZIN3 VITRIN3 | 3. mednarodni zin poziv, ki sta ga organizirala Kino Šiška in galerija DobraVaga, je prispelo kar 35 nadvse raznolikih zinov mednarodnih avtorjev in avtoric, ki dokazujejo, da je ta papirnati DIY medij izredno aktualen. Vsakdo ga razume in raziskuje po svoje, s tem pa zin zaseda pomembno mesto v današnji kulturi kreativnosti in pestrosti najrazličnejših zgodb.

Žirija v sestavi Nevene Aleksovski, vizualne umetnice in avtorice umetniških zinov, Barbare Beškovnik, kulturologinje in raziskovalke zgodovine slovenske zin scene, ter Lare Plavčak, umetnostne zgodovinarke in vodje programa ZINE VITRINE, je po temeljitem pregledu, premisleku in diskusiji za razstavni projekt v Kinu Šiška in koprodukcijo zina v letu 2018 izbrala zin Four eyed monster umetniškega dvojca LEALUDVIK. Ker pa je bilo med naborom prispelih zinov še več intrigantnih projektov, bodo tudi avtorji in avtorice zinov Élasticité (Tisa Neža Herlec), Fukaj lokalne kurbice (Teja Miholič) in Paragraphie (Asemblaz Atlas) v naslednjem letu povabljeni k samostojni razstavi v sklopu programa ZINE VITRINE v galeriji DobraVaga.

Vsem sodelujočim se najlepše zahvaljujemo, da so z nami delili svoje navdušujoče projekte in delček lastnega ustvarjanja, ter jih v petek, 13. 10., ob 18.00 vabimo v galerijo DobraVaga na odprtje razstave ZINE VITRINE X TINTA | Ukmukfukk arhiv: Madžarska zin scena. Takrat bomo vse prispele zine tudi razstavili v okviru čitalniške zbirke ZINE VITRINE, kjer bodo obiskovalcem na voljo za nadaljnje listanje.

 

Obrazložitev žirije:

LEALUDVIK, Four eyed monster, 2017

Umetniški dvojec LEALUDVIK z zinom Four eyed monster dokazuje razvijanje potenciala zina kot klasičnega in obenem sodobnega grafičnega medija. Natančno soslednost barvnih avtorskih fotografij in grafičnih simbolov, praznin in fotokopiranih silhuet, ki s črninami rastra ustvarjajo nostalgično materialnost strani, pri tem nadgrajujeta z virtualno realnostjo. Določene strani so namreč s prosto dostopno mobilno aplikacijo obogatene z GIF-i, ki oživijo njune intimne performanse in rituale. Njuna umetniška praksa se pri tem napaja iz eksploracije telesa, seksualnosti, okultizma, true crime in horror žanra. Z razkrojem spolnih vlog razkrivata svoj svet z ženske in moške perspektive, naklonjenost pa odkrivata skozi igranje vlog, grozo, užitek in bolečino.

Asemblaz Atlas, Paragraphie, 2017

Kolektiv Asemblaz Atlas v publikaciji Paragraphie raziskuje možnosti nelinearnega podajanja in ustvarjanja vednosti. Trije umetniki so skozi večmesečni dialog zasnovali lastno metodologijo in publikacijo avtorskega in najdenega materiala, ki se ukvarja z aktualnimi vprašanji sodobne umetniške prakse. S sopostavljanjem tem feminizma, sodobne umetnosti, produktivnosti, kuratorskih praks, občinstva, institucij, kolektivnosti itd., podaja informacije, odpira nove povezave in spodbuja drugačna razmišljanja ter stremi k njihovemu kroženje.

Teja Miholič, Fukaj lokalne kurbice, 2017

Avtorica Teja Miholič v zinu Fukaj lokalne kurbice dokumentira podobe vsakdanjega življenja na internetu, ki kričijo po naši pozornosti s svojo absurdnostjo, eksplicitnostjo, klavrnim pravopisom in naivnim oblikovanjem. Obljube seksa, bogastva, zdravja, osebnostnih kvizov, teorij zarote in šokantnih novic tako v obliki zina – clickbait zbirke – poustvarjajo arhiv izkušnje posameznika v sodobnem svetu.

Tisa Neža Herlec, Élasticité, 2017

Avtorica Tisa Neža Herlec v zinu Élasticité zbira in riše izgubljene elastike za lase, ki jih je v določenem obdobju našla na ulicah Dijona. S takšno urbano meditacijo in avtorsko risbo v sosledju strani poustvarja melanholijo dobrih in slabih nabiralnih dni ter misel na tako intimen predmet, kot je elastika, katere lastnice in lastniki ter njihove zgodbe ostajajo neznani.

Predvaja se…