ZNANI SO LAVREATI NATEČAJA ZINE 4 VITRINE
18. 10. 2018
Na letošnji ZINE 4 VITRINE | 4. mednarodni zin poziv, ki sta ga organizirala Kino Šiška in galerija DobraVaga, je prispelo kar 53 nadvse raznolikih zinov mednarodnih avtorjev in avtoric, kar nedvomno dokazuje, da je dandanes DIY kultura pomemben del ustvarjalnosti in našega vsakdana. Privlačnost zina je v tem, da ga vsakdo lahko razume in raziskuje po svoje, s tem pa zin zaseda pomembno mesto v pestrosti najrazličnejših zgodb in razumevanja družbe.
Žirija v sestavi umetniškega tandema Lealudvik, avtorjev umetniških zinov, Jasne Jernejšek, kuratorke in raziskovalke fotozinov ter fotoknjig, in Lare Plavčak, umetnostne zgodovinarke ter vodje programa ZINE VITRINE, je po temeljitem pregledu, premisleku in diskusiji za razstavni projekt v Kinu Šiška in koprodukcijo zina v letu 2019 izbrala zin To so korale fotografinje Lucije Rosc. K samostojni razstavi v sklopu programa ZINE VITRINE v galeriji DobraVaga bodo v letu 2019 vabljeni avtorji in avtorice zinov A poodle in the sky (Daria Tommasi), TENKS (Jaka Juhant), Vse moje smrti (Peter Ferlan) in Neimenovane notranjosti (Neža Perovšek). Žirija se je ob pregledu vseh prispelih materialov glede na kvaliteto izvedbe in izvirnost ideje odločila podeliti tudi posebni omembi zinoma nabiralka (Tilyen Mucik) in V vetru se ziblje (Maruša Račič).
Vsem sodelujočim se najlepše zahvaljujemo, da so z nami delili svoje nove, stare in zanimive projekte ter delček lastnega ustvarjanja. Vsi prispeli zini so že razstavljeni in na voljo za listanje v naši ZINE VITRINE čitalnici v galeriji DobraVaga. Vabljene in vabljeni!
Obrazložitev žirije:
Lucija Rosc, To so korale (2018)
Zin To so korale (2018) je sestavljen iz serije devetih analognih podvodnih fotografij koral Indijskega oceana. Z majhnim formatom in neposrednostjo vsebine izpostavlja medij knjige kot svet, v katerega se bralec potopi. S tem je v ospredju sam vizualni učinek barvitosti podvodnega življenja, analognost fotografij pa dodaja patino oddaljenosti in drugačnosti. Realizacija skromne ideje fotografij koral v obliki zina kaže veliko mero razumevanja tako medija fotografije kot zina, iz obeh pa je avtorica ustvarila projekt, ki deluje kot zaključena celota.
Neža Perovšek, Neimenovane notranjosti (2018)
Zin Neimenovane notranjosti (2018) je zbirka vsakdanjih utrinkov zatemnjenih prostorov, ki jih avtorica beleži kot vizualni dnevnik. Igra senc in predmetov v temi, ki se nadaljujejo v živ rob razprtih strani, odpira majhnost zina na črnem papirju v prostor.
Daria Tommasi, A poodle in the sky (2018)
Zin A poodle in the sky (2018) raziskuje potenciale tehnike risografije v zgodbi pudlja v gender-free frizerstvu, kjer so vse pasme dobrodošle in vsi psi čudoviti. Nežno prehajanje dvobarvnega tiska je izkoriščeno predvsem v risbah ali fotografijah puhastih frizur.
Jaka Juhant, TENKS (2018)
Zin TENKS (2018) odlikujejo bizarnost humorja, neposrednost šal in markantne kolažirane figure, ki v zinu nastopajo gole v skorajda ekstremnih pozah. Ekspresivnost avtoportretov naslavlja teme telesnosti in spolnosti v kontekstu osebne izkušnje sodobne kulture zabave.
Peter Ferlan, Vse moje smrti (2018)
Pripovedni zin Vse moje smrti (2018) združuje zgodbo in ilustracije vseh smrti, ki so se avtorja dotaknile v njegovem življenju. Od nesrečnih kaktusov, filmskih utopitev do odhoda ljubih oseb in spomina, ki za njimi ostaja. Zin ob težki temi ohranja šaljivo noto, obenem pa v iskrenosti nagovarja bralca k razmisleku o lastnih izkušnjah.
Posebni omembi:
Maruša Račič, V vetru se ziblje (2018)
Tilyen Mucik, nabiralka (2018)